آی‌سی‌تی نیوز – محمدزاده لاجوردی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت در گفتگو با شبکه خبر گفت : عدم اشتراک گذاری داده ها توسط برخی از دستگاه ها یکی از معضلات و موانع اصلی برای تحقق دولت الکترونیک هوشمندسازی ، مبارزه با فساد و شفاف سازی در کشور است . به گزارش روابط عمومی […]

آی‌سی‌تی نیوز – محمدزاده لاجوردی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت در گفتگو با شبکه خبر گفت :
عدم اشتراک گذاری داده ها توسط برخی از دستگاه ها یکی از معضلات و موانع اصلی برای تحقق دولت الکترونیک هوشمندسازی ، مبارزه با فساد و شفاف سازی در کشور است .
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل زیرساخت، لاجوردی عضو هیات مدیره شرکت که در گفتگو با برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری اظهار داشت : سخنان مقام معظم رهبری در مسائل نو و جدید مثل هوش مصنوعی بسیار جالب توجه بوده است و ایشان نظرات نو و جالب توجهی در این حوزه داشته اند و به نظر من یکی از موانع اساسی در هوشمند سازی و دولت الکترونیک بحث حکمرانی داده وخساست در اشتراک گذاری داده ها ست و برخی از دستگاه ها و سازمان ها در این خصوص کاستی هایی در کشور دارند.

وی در خصوص نظر رهبر انقلاب در خصوص پیوند صنعت و علم گفت : بحثی که حضرت آقا در این خصوص مطرح کردند این است که در برخی از کشورها دانشگاه ها توسط بخش خصوص اداره می شود و حاکمیت و بخش دولتی صورت مسئله ها را مطرح می کنند و نیازهای دانشگاه ها توسط بخش دولتی صورت می گیرد و این نگاه باید تغییر کند و صورت مسئله ها و نیازها توسط خود دانشجویان انجام شود.

لاجوردی اضافه کرد: حسب بیانات مقام معظم رهبری به غیر از معدود دانشگاه ها بقیه در حوزه آموزش و پژوهش متوقف شده اند و با تجدید نظر اساسی در نگاه نسل یک و دو دانشگاه ها ، باید پیوند عمیق علم و صنعت در جامعه ایجاد شود.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت افزود : ما دانشگاه هایی را در سطح کشور داریم که در حوزه شرکت های دانش بنیان پیشتاز بوده اند به طور مثال دانشگاه صنعتی شریف که حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در اطراف این دانشگاه تاسیس شده است و طبق اطلاعی که دارم حدود نیمی از بودجه آن از طریق ارتباط با صنعتی که دارند تامین می شود.

وی در پایان اضافه کرد : در خصوص ارتباط بین شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها متاسفانه این تمرکز در دانشگاه های شهر تهران وجود دارد و مطلوب آن است که دانشگاه های استان ها هم به سمت دانشگاه های نسل ۳ و۴ حرکت کرده و عملا وارد بخش فناورانه و شرکت های دانش بنیان شوند.