آی‌سی‌تی نیوز – رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بسیج باید متناسب با تهدیدات تغییر جهت دهد که در این رابطه می‌توان به جنگ سایبری اشاره کرد، زیرا این موضوعی است که هر روز با آن مواجه هستیم. خبرگزاری میزان – بنا به اعلام دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» در آیین اختتامیه چهل […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: بسیج باید متناسب با تهدیدات تغییر جهت دهد که در این رابطه می‌توان به جنگ سایبری اشاره کرد، زیرا این موضوعی است که هر روز با آن مواجه هستیم.
خبرگزاری میزان – بنا به اعلام دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه که به‌صورت دورسخنی در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد تشکیل بسیج، اظهار داشت: الحمدلله امروز نیروی زمینی ارتش علاوه بر دارا بودن جایگاه محوری خود از لحاظ توان رزمی، در امور فرهنگی و قرآنی نیز محور و پرچم‌دار است، به گونه‌ای که رویش‌های قرآنی در این نیرو بسیار چشمگیر است و این مهم قطعاً مرهون برنامه‌ریزی‌های منسجم و همچنین تفکرات قرآنی فرماندهان این نیروی قهرمان است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در بازدید‌هایی که از یگان‌های نزاجا داریم به وضوح می‌بینیم که فرماندهان یکی از دیگری قرآنی‌تر هستند و همه توان خود را خالصانه در خدمت قرآن به کار گرفته‌اند؛ به همین جهت به نوبه خود از امیر سرتیپ «حیدری» که خود امیری کاملاً قرآنی هستند و همچنین حجت‌الاسلام «صالحی‌نسب» و همه دست‌اندرکاران قرآنی تقدیر و تشکر می‌کنم؛ چرا که با وجود زحمات این عزیزان، به نظرم در نیروی زمینی یگانی وجود ندارد که در آن، فرماندهان و مسؤولان مربوطه فکر و ذکرشان قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی نباشد؛ همچنین بعضی از فرماندهان خود قاری، حافظ، حامل و خوشبختانه همگی عامل به قرآن هستند.

سعیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص ورزش می‌فرمایند «ورزش قهرمانی خیلی خوب است، ولی آن چیزی که کارساز است ورزش همگانی است»، گفت: ورزش قهرمانی برای بعضی از عرصه‌ها یک ضرورت است، ولی آن چیزی که می‌تواند جامعه ما را قرآنی کند، همان فرهنگ همگانی قرآنی است؛ چرا که رسالت ما این است که کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از صدر تا سرپنجه‌ها همه قرآنی شوند و با قرآن مأنوس و مرتبط باشند، لازمه آن نیز فراگیر کردن عزم همگانی برای قرآنی شدن آحاد ارتش است؛ اگر روزی ما به اینجا رسیدیم، در حقیقت به همه چیز رسیدیم؛ اما هر مقدار که از این نقطه مطلوب کم داشته باشیم به همان مقدار در حوزه معنویت، فقیر خواهیم بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه راه حل همه مشکلات، مأنوس شدن با قرآن است، اضافه کرد: از زمانی که جامعه اسلامی ما به سمت قرآن رفته، به همان مقدار در همه حوزه‌ها موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم همه مشکلات‌مان حل شود، بایستی همه ما قرآنی شویم، اظهار داشت: قطعاً در خانواده‌ای که همسر و فرزندان قرآنی باشند، زندگی در آن یک معنای دیگری دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه قرآن کتاب‌نامه هدایت است و تنها راه رسیدن به مواهب دنیا و آخرت قرآنی شدن است، بیان کرد: اگر در یگان خود، خواهان کارکنان وظیفه‌شناس هستیم و اگر همسران باوفا و فرزندان صالح می‌خواهیم، تنها راهش قرآنی کردن آن‌ها است؛ چرا که خداوند در آیه ۸۹ سوره مبارکه نحل می‌فرماید «ای پیامبر ما کتابی را به تو دادیم که همه چیز در آن هست».

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: همچنین در آیه ۵۹ سوره مبارکه انعام آمده است «شما نمی‌توانید موردی را بیابید که بشر در حوزه هدایت و تکامل انسانی بدان نیاز داشته باشد، اما در قرآن نباشد»؛ بنابراین فرماندهان در حوزه فرماندهی، والدین در حوزه تربیت فرزندان، کارفرمایان در حوزه درست اراده کردن نیرو‌های تحت امر خود و… هر آنچه را که نیاز دارند در قرآن وجود دارد، اما به شرط اینکه قرآن‌پژوهان و کسانی که می‌خواهند از قرآن بهره ببرند، تسلیم قرآن و عامل بدان باشند و خود را در اختیار قرآن قرار بدهند.

وی با بیان اینکه تحولات امام خمینی (ره) در طول عمر پر برکت‌شان در دنیا مرهون تسلیم محض شدن ایشان در برابر قرآن بود، گفت: میزان تأثیر‌گذاری هر شخصی به میزان آگاهی‌های او از قرآن و تسلیم و عامل بودن او به قرآن است.

سعیدی خاطرنشان کرد: از مهمترین رسالت‌های ما نیز امروز این است که زمینه آگاهی کامل جامعه هدف و تسلیم محض او در برابر قرآن را فراهم کنیم.