آی‌سی‌تی نیوز – ابراهیم سمیره عضو کنگره ایالت ویرجینیای آمریکا با بررسی سیاست‌های حریم شخصی آمازون، از جمع‌آوری حجم بی‌سابقه‌ای از اطلاعات شخصی کاربران خبر داد. او در واکنش به این رویه آمازون می‌پرسد: آیا آنها محصولات می‌فروشند یا از مردم عادی جاسوسی می‌کنند؟ به گزارش فارس به نقل از رویترز، ابراهیم سمیره به عنوان […]

آی‌سی‌تی نیوز – ابراهیم سمیره عضو کنگره ایالت ویرجینیای آمریکا با بررسی سیاست‌های حریم شخصی آمازون، از جمع‌آوری حجم بی‌سابقه‌ای از اطلاعات شخصی کاربران خبر داد. او در واکنش به این رویه آمازون می‌پرسد: آیا آنها محصولات می‌فروشند یا از مردم عادی جاسوسی می‌کنند؟

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ابراهیم سمیره به عنوان یک قانونگذار مجلس ایالتی ویرجینیا، مسائل مربوط به حریم خصوصی اینترنت را مطالعه کرده و درباره نحوه تنظیم و مدیریت مجموعه داده های شخصی توسط شرکت های فناوری بحث کرده است.

وی از جزئیات کامل اطلاعاتی که توسط شرکت آمازون جمع آوری شده حیرت زده شده است. این نماینده می گوید آمازون بیش از هزار شماره تماس شخصی تلفن وی را در اختیار دارد. این شرکت می داند که سمیره که به عنوان یک مسلمان بزرگ شده، در ۱۷ دسامبر سال گذشته دقیقاً به کدام بخش از قرآن گوش داده بود.

آمازون تمام سوابق جستجوهای این فرد را ثبت کرده و کلیه سوابق داده های مرتبط با سلامتی وی که قرار بود خصوصی باشند، را در اختیار داشت. وی که یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان ویرجینیا است در واکنش به این رویه آمازون پرسید: آیا آنها محصولات می فروشند یا از مردم عادی جاسوسی می کنند؟

این شرکت مجموعه وسیعی از اطلاعات را در مورد مشتریان آمریکایی خود جمع آوری می کند و پس از فشارهای قضایی و قانونی از سال ۲۰۱۸، افشای داده های خصوصی که از کاربران جمع آوری می کند را در صورت دریافت درخواست اشخاص آغاز کرد. مشتریان آمازون در ایالات متحده می توانند اطلاعات خصوصی جمع آوری شده خود را با پر کردن فرمی در Amazon.com به دست آورند.

آمازون از طریق دستیار صوتی الکسا، بازار تجارت الکترونیک خود، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی کیندل، کتاب‌های صوتی Audible، پلتفرم‌های ویدیویی و موسیقی، دوربین‌های امنیتی خانگی و ردیاب‌های تناسب اندام، داده‌های مصرف‌کنندگان را جمع‌آوری می‌کند.

دستگاه‌های سازگار با الکسا انبوه اطلاعات را در خانه‌های افراد ضبط می‌کنند و دوربین‌های امنیتی Ring داده های هر بازدیدکننده‌ای را ثبت می‌کنند. چنین اطلاعاتی می تواند قد، وزن و وضعیت سلامت فرد را نشان دهد. قومیت آنها (از طریق سرنخ های موجود در داده های صوتی) و تمایلات سیاسی هر شخص از این طریق مشخص می شود. عادات خواندن و خرید افراد؛ موقعیت جغرافیایی آنها در هر روز معین، و گاهی اوقات اینکه با چه کسی ملاقات کرده اند از این طریق مشخص می شود. بررسی های یکی از خبرنگاران نشان داد که آمازون بین دسامبر ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۲۱ بیش از ۹۰۰۰۰ بار از طریق الکسا گفتگوهای اعضای خانواده وی را ضبط و جمع آوری کرده که به معنای ضبط به طور متوسط روزانه ۷۰ موردگفتگو است. از این طریق اطلاعاتی مانند نام فرزندان خردسال این خبرنگار و آهنگ های مورد علاقه آنها به دست آمازون افتاده است.

این شرکت از طریق الکسا حتی اطلاعات مربوط به نحوه اقناع والدین توسط کودکان برای اجاره بازی های ویدئویی را ذخیره کرده است. الکسا به بچه ها توصیه کرده بود کاملاً آماده باشید تا استدلال های رایج والدین مانند این بازی «خیلی خشونت آمیز» و «خیلی گران» است و «شما در مدرسه به اندازه کافی خوب عمل نمی کنید» را رد کنند.