وزیر ارتباطات: بخشی از انتقادات به کندی اینترنت فضاسازی است
وزیر ارتباطات: بخشی از انتقادات به کندی اینترنت فضاسازی است

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کندی اینترنت در این روزها گفت: بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت هم درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی است. به گزارش فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کندی اینترنت در این روزها گفت: بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت هم درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی است.

به گزارش فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مناسبت هفته کتاب و روز کتابگردی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کندی اینترنت در این روزها، در لحظه، با گوشی یکی از حاضرین در جلسه تست سرعت اینترنت انجام داد. در این تست، سرعت اینترنت بیش از ۱۶ مگابیت بر ثانیه و پینگ ۲۸ میلی‌ثانیه بود.

زارع‌پور گفت: در حالی که به دلیل مشکلات مربوط به عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور میانگین ۵ تا ۶ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد و در پروانه اپراتورها ۲ مگابیت بر ثانیه آمده است اما الان سرعت دانلود حدود ۸ برابر این مقدار را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که این سرعت ایده‌آل است بلکه باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت بر ثانیه هم برسیم.

او افزود: بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت هم درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال درباره سرعت اینترنت گفت: ما قبول داریم که در اینترنت ثابت مشکل داریم زیرا زیرساخت‌‌های ارتباطات ثابت در گذشته به اندازه مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا نکرده است.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، عیسی زارع پور با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی زندگی بشر را دگرگون کرده است، اظهار کرد: امروزه فناوری اطلاعات با فرهنگ، سیاست و اقتصاد عجین شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین تاثیر فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: جذابیت، سرعت بالا و گسترده انتشار محتوا در فضای مجازی یک فرصت برای حوزه فرهنگ است تا با استفاده از این قابلیتها اثر بخشی اقدامات فرهنگی بیشتر شود.
وی بر ضرورت حمایت از رسانه های دیجیتال در کشور به عنوان یک فرصت تاکید کرد و افزود: امروز به مناسب هفته کتاب ، به یکی از پلتفرمهای دیجیتالی ترویج کتاب و کتابخوانی آمدیم تا هم به دوستان خداقوت بگوییم و هم بر اهمیت این ابزارهای جدید در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی کشور عزیزمان تاکید کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که این پلتفرمها بتوانند سرانه مطالعه در کشور را به نحو چشمگیری افزایش دهند و تصریح کرد : نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فناوری اطلاعات فرصتی است که باید حداکثر استفاده از آن برای رفاه مردم و بهبود فرآیندها صورت بگیرد تا طعم شیرین‌ زندگی فناورانه‌پایه را به مردم بچشانیم.
وی در جواب سوالی درباره سرعت اینترنت گفت: ما قبول داریم که در اینترنت ثابت مشکل داریم زیرا زیرساخت‌‌های ارتباطات ثابت در گذشته به اندازه مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا نکرده است. وی افزود که دولت سیزدهم بنا دارد توسعه ارتباطات ثابت پرسرعت را در کشور به صورت ویژه دنبال کند و پروژه فیبرنوری منازل در اولویت برنامه های این وزارتخانه است.