آی‌سی‌تی نیوز – گروهی از دادستانهای ایالت‌های مختلف آمریکا تحقیقی درباره پلتفرم‌های فیس بوک (متا) آغاز کرده‌اند. به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از رویترز، موضوع این تحقیق ترویج اینستاگرام برای کودکان با وجود اطلاع از خطرات آنها برای این گروه از کاربران است. دادستان کل ۹ ایالت آمریکا (نبراسکا، ماساچوست، کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، […]

آی‌سی‌تی نیوز – گروهی از دادستانهای ایالت‌های مختلف آمریکا تحقیقی درباره پلتفرم‌های فیس بوک (متا) آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از رویترز، موضوع این تحقیق ترویج اینستاگرام برای کودکان با وجود اطلاع از خطرات آنها برای این گروه از کاربران است.

دادستان کل ۹ ایالت آمریکا (نبراسکا، ماساچوست، کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، تنسی و ورمونت، نیویورک و نیوجرسی) مشغول بررسی هستند که آیا این شرکت قوانین حمایت از مشتری را نقض کرده و کاربران جوان را در معرض خطر قرار داده است یا خیر.

در بیانیه مائورا هیلی دادستان کل ایالت ماساچوست آمده است: فیس بوک نتوانسته از کاربران جوان در پلتفرم خود محافظت کند و در عوض در برخی موارد سوءاستفاده‌های شناخته شده‌ای که ریسکی واقعی برای بهداشت ذهنی و جسمی کاربران هستند را تشدید کرده است.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای اعلام کرد این اتهامات اشتباه هستند و نشان دهنده درک نادرستی از واقعیات هستند. هرچند چالش‌هایی در خصوص حفاظت از کاربران جوان در مقابل تأثیرات آنلاین در کل صنعت وجود دارد، اما ما برای مقابله با قلدری و پشتیبانی از افرادی که با افکاری خودکشی، آسیب به خود و اختلالات تغذیه‌ای روبرو هستند، پیشتاز بوده‌ایم.

اینستاگرام در ماه سپتامبر اعلام کرد مشغول توسعه نسخه‌ای از اپ برای کودکان است. پس از این اقدام روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی درباره اسناد داخلی شرکت را منتشر کرد. این اطلاعات که توسط کارمند سابق فیس بوک به نام فرانسیس هوگن فاش شده بود که نشان می‌داد شرکت از تأثیرات مخرب محتوای اینستاگرام بر سلامت دختران نوجوان آگاه بوده است.

طی ماه‌های گذشته گروهی متشکل از بیش از ۴۰ ایالت آمریکا با ارسال نامه‌ای به فیس بوک خواستار لغو برنامه برای توسعه اپ های مختص کودکان شدند و قانونگذاران نیز در این باره ابراز نگرانی کردند.