آی‌سی‌تی نیوز – کره جنوبی تصمیم دارد در صورتیکه اپراتورهای بزرگ فروشگاه‌های اپ مانند اپل و گوگل توسعه دهندگان اپ را مجبور به استفاده از سرویس‌های پرداختشان کنند، آنها را جریمه کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون ارتباطات کره جنوبی(KCC) اعلام کرد در این حالت، جریمه‌ای نقدی تا ۲ درصد درآمد […]

آی‌سی‌تی نیوز – کره جنوبی تصمیم دارد در صورتیکه اپراتورهای بزرگ فروشگاه‌های اپ مانند اپل و گوگل توسعه دهندگان اپ را مجبور به استفاده از سرویس‌های پرداختشان کنند، آنها را جریمه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون ارتباطات کره جنوبی(KCC) اعلام کرد در این حالت، جریمه‌ای نقدی تا ۲ درصد درآمد شرکت در بازار اپ این کشور وضع می‌کند.

همچنین طبق بیانیه‌ای که این رگولاتور صادر کرده، در صورتیکه این اپراتورها در بررسی اپ ها یا حذف اپی از فروشگاه‌هایشان با تأخیر عمل کنند، با جریمه‌ای نقدی تا یک درصد درآمد فروشگاه اپ در کره جنوبی روبرو می‌شوند.

این کشور قانون کسب وکار ارتباطات را در ماه آگوست سال جاری اصلاح کرد تا سلطه اپراتورهای بزرگ فروشگاه‌های اپ بر بازار را کنترل کند و اجازه ندهد آنها برای خریدهای داخل اپ از توسعه دهندگان نرم افزار کمیسیون دریافت کنند.

طبق اعلام KCC پیش بینی می‌شود پیش نویس قوانینی که امروز مطرح شده، پس از مشاورات، در ماه مارس سال آینده میلادی اجرایی شود.

پیش از این نیز یکی از قانونگذاران کره‌ای به رویترز گفته بود اپل و گوگل تلاشی برای پیروی از قوانین کره جنوبی نمی‌کنند.