آی‌سی‌تی نیوز – کشورهای اروپایی به دنبال راه اندازی یک سیستم پرداخت دیجیتال سراسری برای رقابت با کارت های اعتباری ویزا و مسترکارت هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این سیستم مورد حمایت ۲۲ بانک اروپایی قرار خواهد گرفت تا قاره اروپا به تدریج وابستگی به شبکه های کارت اعتباری ویزا و […]

آی‌سی‌تی نیوز – کشورهای اروپایی به دنبال راه اندازی یک سیستم پرداخت دیجیتال سراسری برای رقابت با کارت های اعتباری ویزا و مسترکارت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این سیستم مورد حمایت ۲۲ بانک اروپایی قرار خواهد گرفت تا قاره اروپا به تدریج وابستگی به شبکه های کارت اعتباری ویزا و مسترکارت را کنار بگذارد.

این رویکرد که از آن با عنوان ابتکارعمل پرداخت اروپایی یا ای پی آی نام برده می شود از سال گذشته راه اندازی شده و هدف از اجرای آن جلب همکاری بانک ها و دیگر بازیگران و شرکت های عرصه خدمات مالی و اعتباری در قاره سبز به منظور نهایی سازی طرح راه اندازی شبکه پرداخت با کارت های اعتباری در اروپاست.

انتظار می رود این طرح تا ماه دسامبر نهایی شده و سپس برای پیاده سازی آن اقدام شود. مارتینا وایمرت، مدیر اجرایی این ابتکار عمل در رویدادی که توسط فدراسیون موسسات پرداخت اروپا برگزار شد، در این مورد گفت: برای تامین مالی عمومی این طرح برنامه ریزی شده و این یک سرمایه گذاری عظیم و پرهزینه خواهد بود. وی به جزئیات فنی و مالی اجرای این طرح اشاره نکرد.

۲۲ بانکی که در اجرای این طرح همکاری دارند از جمله بانک های بزرگ و معتبر کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا و چهار کشور بزرگ دیگر اروپایی هستند. اتحادیه اروپا در سال های اخیر همیشه مشتاق دستیابی به استقلال استراتژیک در خدمات مالی بوده و به خصوص به قطع وابستگی به ویزا و مسترکارت ایالات متحده برای پرداخت های بین مرزی با کارت علاقمند بوده است.