آی‌سی‌تی نیوز – سنای آمریکا روز گذشته با انتخاب جاناتان کانتر، منتقد گوگل به عنوان رئیس بخش آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کانتر در سخنرانی خود تعهد کرد قوانین آنتی تراست در حوزه‌های کشاورزی، تولید دارو، بازار کار و شرکت‌های بزرگ فناوری را اجرا کند. […]

آی‌سی‌تی نیوز – سنای آمریکا روز گذشته با انتخاب جاناتان کانتر، منتقد گوگل به عنوان رئیس بخش آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کانتر در سخنرانی خود تعهد کرد قوانین آنتی تراست در حوزه‌های کشاورزی، تولید دارو، بازار کار و شرکت‌های بزرگ فناوری را اجرا کند.

او سومین فرد با تجربه در حوزه فناوری است که از سوی سنا برای سمت‌های کلیدی آنتی تراست در این کشور انتخاب می‌شود. پیش از او «تیم وو» به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور فناوری و سیاست رقابت و «لینا خان» به عنوان رئیس کمیسیون فدرال تجارت انتخاب شده‌اند.

کانتر ریاست بخش آنتی تراست وزارت دادگستری را در حالی بر عهده می‌گیرد که مقامات خواستار اجرای سختگیرانه تر قوانین هستند و از سوی دیگر هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز از پلتفرم‌های اینترنتی مانند فیس بوک، آمازون و اپل انتقاد دارند. این شرکت‌ها با تمام قوا هرگونه اقدام خلاف قانون را انکار می‌کنند.

رئیس جدید بخش آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا سال‌ها وکالت رقبای گوگل را برعهده داشته است. این در حالی است که سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا به دلیل نقض قوانین آنتی تراست در گوگل برای ایجاد مانع در فعالیت موتور جستجوهای رقیب از این شرکت، شکایت کرده است. دولت آمریکا مشغول آماده سازی دومین شکایت از این شرکت است که محور آن کسب وکار تبلیغات دیجیتالی است.

البته وزرات دادگستری مشغول تحقیق در اپل به دلیل نقض قوانین آنتی تراست است.