آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات با اشاره به ۲ راهبرد اساسی حوزه ICT در ۴ سال آینده گفت: توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور نخستین راهبرد اساسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. به گزارش وزارت ارتباطات، عیسی زارع‌پور در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات با اشاره به ۲ راهبرد اساسی حوزه ICT در ۴ سال آینده گفت: توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور نخستین راهبرد اساسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش وزارت ارتباطات، عیسی زارع‌پور در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چهار سال آینده دو راهبرد اساسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال خواهد شد، گفت: نخستین راهبرد، توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی و مثل سایر کشورهای پیشرفته در حوزه ارتباطات، اولویت ما در توسعه دسترسی ارتباطی شبکه ثابت است، گفت: متأسفانه ریل‌گذاری ارتباطی در یک دهه اخیر به سمتی پیش رفته که کفه ترازوی توسعه شبکه همراه سنگین‌تر از شبکه ثابت بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت توسعه ارتباطات ثابت گفت: برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم در سراسر کشور به شبکه امن، پایدار، پرسرعت و ارزان باید یک عزم و اراده ملی شکل بگیرد.

زارع پور بر ضرورت تغییر موازنه شبکه ارتباطی کشور از ارتباطات سیار به ارتباطات ثابت تاکید کرد و افزود: برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم کشور باید نهضت فیبرکشی در کشور راه بیافتد.

وی بابیان اینکه راهبرد دوم در دور جدید وزارت ارتباطات توسعه خدمات هوشمند خواهد بود گفت: ما باید زندگی مردم را با خدمات فناورپایه بومی گره بزنیم. در این چهار سال در سه بخش خدمات دولت الکترونیکی، خدمات غیردولتی مرتبط با کسب‌وکارها و خدمات پایه کاربردی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات تلاش خواهیم کرد تا نیازهای مردم را در این حوزه‌ها فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: باید همه خدمات فناورپایه به شکل یکپارچه در اختیار مردم قرار گیرد اما در حال حاضر جزایر متعددی در حوزه خدمات شکل‌گرفته است که هر کدام از دستگاه‌های دولتی با راه‌اندازی پلتفرم‌های مستقل و مجزا خدماتی مختص به خود ارائه می‌کنند.

پیش از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات، دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

سپس معاون برنامه‌ریزی، رئیس سازمان تنظیم مقررات، مجری طرح توسعه روستایی و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گزارش گزیده‌ای از برنامه‌های حوزه خود و تشریح موانع موجود در مسیر پرداختند و خواستار کمک نمایندگان مجلس برای برطرف کردن موانع موجود شدند.

قبل از این نشست، نمایندگان مجلس از مرکز ملی تبادل سرویس در سازمان فناوری اطلاعات ایران دیدن کردند.