آی‌سی‌تی نیوز – گروهی از ایالت‌های آمریکا به رهبری ایالت تگزاس از شرکت آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل شکایت کرده‌اند وآن را به انحصارطلبی متهم کرده‌اند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، تعدادی از ایالت های آمریکا که از گوگل شکایت کرده اند، علت این مساله را استفاده شرکت مذکور از تاکتیک های جبری […]

آی‌سی‌تی نیوز – گروهی از ایالت‌های آمریکا به رهبری ایالت تگزاس از شرکت آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل شکایت کرده‌اند وآن را به انحصارطلبی متهم کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، تعدادی از ایالت های آمریکا که از گوگل شکایت کرده اند، علت این مساله را استفاده شرکت مذکور از تاکتیک های جبری و نقض قوانین ضد انحصار با هدف تقویت کسب و کار تبلیغاتی غالب خود عنوان کرده اند.

ادعاهای مذکور تازه ترین مقابله حقوقی با گوگل بر سر رویه های انحصارطلبانه این شرکت است. گوگل در ایالات متحده با چندین شکایت روبرو شده که از جمله آنها می توان به شکایت وزارت دادگستری اشاره کرد.

در اوایل این هفته، درخواست تجدید نظر گوگل علیه تصمیم ضد انحصار اتحادیه اروپا رد شد و این شرکت با زیانی به ارزش ۲٫۸ میلیارد دلار مواجه شد.

بر اساس دادخواست ایالت های مختلف آمریکا که اواخر روز جمعه تسلیم دادگاه فدرال نیویورک شد، گوگل به استفاده از تاکتیک های انحصارطلبانه و اجباری در قبال تبلیغ کنندگان با هدف تسلط بر بازار و بیرون راندن رقبا از بازار تبلیغات آنلاین متهم شده است. این شرکت هنوز در قبال این شکایت واکنشی از خود نشان نداده است.