آی‌سی‌تی نیوز – پلیس اسپانیا در حال تحقیق در مورد دزدیده شدن یک خودپرداز بیت کوین از یکی از محله‌های ثروتمند نشین بارسلون است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دزدان با حمله به یک صرافی ارزهای دیجیتال در محله مذکور توانستند یک خودپرداز بیت کوین را دزدیده و با خود ببرند. خودپردازهای […]

آی‌سی‌تی نیوز – پلیس اسپانیا در حال تحقیق در مورد دزدیده شدن یک خودپرداز بیت کوین از یکی از محله‌های ثروتمند نشین بارسلون است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دزدان با حمله به یک صرافی ارزهای دیجیتال در محله مذکور توانستند یک خودپرداز بیت کوین را دزدیده و با خود ببرند.

خودپردازهای بیت کوین به مشتریان امکان می‌دهد تا با استفاده از کارت‌های اعتباری یا پول نقد ارز دیجیتال خریداری کنند. همچنین با استفاده از نمونه‌های پیشرفته این دستگاه‌ها می‌توان برای دریافت پول نقد با استفاده از اعتبار ارز دیجیتال اقدام کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وب سایت کوین ای تی ام رادار که اطلاعات مربوط به خودپردازهای ارز دیجیتال را نمایش می‌دهد، در اسپانیا ۱۵۸ دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال وجود دارد که در کل اروپا بیشترین رقم محسوب می‌شود.

بر اساس بررسی‌های پلیس، سرقت این خودپرداز در ساعت سه بامداد صورت گرفته و هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه در دست نیست. دزدان برای انجام این سرقت یک خودروی شاسی بلند را به کرکره‌های بسته فروشگاهی می‌کوبند که خودپرداز در درون آن قرار داشته و سپس دستگاه خودپرداز را با استفاده از اتومبیل دومی که در خیابان منتظر بوده منتقل می‌کنند.