آی‌سی‌تی نیوز – به گفته افسر ارشد امنیت اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون ماه آینده به طور رسمی دفتر جدیدی را افتتاح خواهد کرد که متعهد به سرعت بخشیدن به اجرای رویکرد جدید امنیت سایبری «اعتماد صفر» است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اعتماد صفر» (zero trust) یک چارچوب امنیتی مبتنی بر […]

آی‌سی‌تی نیوز – به گفته افسر ارشد امنیت اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون ماه آینده به طور رسمی دفتر جدیدی را افتتاح خواهد کرد که متعهد به سرعت بخشیدن به اجرای رویکرد جدید امنیت سایبری «اعتماد صفر» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اعتماد صفر» (zero trust) یک چارچوب امنیتی مبتنی بر این باور است که هر کاربر ، دستگاه و آدرس IP که به یک منبع دسترسی پیدا می‌کند یک تهدید محسوب می‌شود تا زمانی که خلاف آن ثابت شود.

به عبارت دیگر Zero Trust یک مدل امنیتی فناوری اطلاعات است که نیاز به تأیید هویت دقیق برای هر شخص و دستگاهی دارد که می‌خواهد به منابع موجود در یک شبکه خصوصی دسترسی پیدا کند.

طبق گزارش موجود، این دفتر فعالیت‌های خود را به مدیر ارشد اطلاعات وزرات دفاع گزارش خواهد داد و تحت نظارت یک مقام ارشد که نام وی فاش نشده، خواهد بود.

دیوید مک‌کئون، در رویداد «سایبرکان» (CyberCon) در این باره گفت: ما تلاش‌های خود را دو برابر کردیم، برای دریافت بودجه داخلی جنگیدیم تا بتوانیم این مشکل را سریع‌تر حل کنیم. ما در حال ایجاد یک دفتر مدیریت پورتفولیو هستیم که همه محیط‌های شبکه را برحسب اولویت دسته بندی می‌کند و طی ۵،۶ و ۷ سال آینده هرکدام از آنها را در یک مسیر «اعتماد صفر» قرار می‌دهد.

او در بخشی دیگر از سخنانش افزود: ما اکنون توجهات را به این موضوع جلب کرده‌ایم و مدیریت ارشد بخش نیز از ایده پشتیبانی می‌کند و بودجه نیز صرف این بخش می‌شود به این ترتیب می‌توان اقدام مذکور با سرعت زیاد انجام داد.

اظهار نظر وی در حالی بیان می‌شود که ۶ ماه قبل و پس از رویداد هک سولارویندز، دولت بایدن دستور ارتقای امنیت سایبری سازمان‌های دولتی را صادر کرد.