آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیته امداد با اشاره به فعالیت ۸۳۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور، گفت: مراکز نیکوکاری در هفت ماهه سال جاری ۳۷۰۰ میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند کمک کردند. مرتضی بختیاری در جلسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات کمیته امداد در راستای توسعه مراکز نیکوکاری و مردمی […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیته امداد با اشاره به فعالیت ۸۳۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور، گفت: مراکز نیکوکاری در هفت ماهه سال جاری ۳۷۰۰ میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.

مرتضی بختیاری در جلسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات کمیته امداد در راستای توسعه مراکز نیکوکاری و مردمی شدن این نهاد، گفت: براساس اسناد بالادستی، کمیته امداد مکلف است از حوزه تصدی‌گری خارج شده و با تقویت نقش نظارتی و مدیریتی، امور اجرایی را به مراکز نیکوکاری و تشکل‌های خیریه مردمی واگذار کند.

وی با اشاره به سابقه تشکیل مراکز نیکوکاری در کمیته امداد افزود: از سال ۹۷ شاهد جهش در ایجاد این مراکز هستیم و سال گذشته بیش از سه هزار مرکز نیکوکاری راه‌اندازی شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۳۰۰ مرکز نیکوکاری با نظارت کمیته امداد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: بیش از پنج هزار مرکز نیکوکاری به صورت مسجدمحور فعالیت می‌کنند.

بختیاری با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری سال گذشته حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع کردند، اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری نیز ۳۷۰۰ میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری به خانواده‌های نیازمند کمک شده است.

وی راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی را رویکرد کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت‌های ویژه در هر حوزه دانست و خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال، ۳۲۰ مرکز نیکوکاری فرهنگی و ۳۸۰ مرکز نیکوکاری سرپناه و مسکن در حال خدمت به محرومان هستند. همچنین هفته گذشته ۵۰۰ مرکز نیکوکاری زکات راه‌اندازی شد که امیدواریم سال آینده به هزار مرکز نیکوکاری تخصصی زکات برسیم.

رئیس کمیته امداد همچنین از فعالیت مراکز نیکوکاری تخصصی در دانشگاه‌ها، مراکز نظامی، حوزه‌های علمیه و مراکز نیکوکاری حقوقی خبر داد و گفت: مرکز نیکوکاری مجلس شورای اسلامی نیز با مشارکت نمایندگان مردم از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

بختیاری همراهی دولت انقلابی و مجلس محرومان را فرصتی بی‌نظیر برای پیشبرد اهداف نظام در حوزه محرومیت‌زدایی دانست و افزود: برای رسیدن به عدالت توزیعی در کشور، نیازمند مدیریت یارانه‌های پنهان هستیم.

وی خواستار اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به ویژه برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد شد و خاطرنشان کرد: برخورداری از پوشش تامین اجتماعی موجب حفظ کرامت و عزت سالمندان خواهد شد.

بختیاری از راه‌اندازی سامانه رصد و پایش فقر با هدف ایجاد عدالت توزیعی در امکانات و جلوگیری از همپوشانی کمک‌ها خبر داد و اضافه کرد: هر خدمتی که از سوی هر فرد، نهاد یا سازمان به اقشار نیازمند و جامعه هدف ارائه شود، در این سامانه بارگذاری و قابل رهگیری خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی اشتغال در ۳۵۰ شهرستان و شناسایی مزیت‌های نسبی هر منطقه در حوزه اشتغال، گفت: داشبورد مدیریتی اشتغال در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد که براساس آن، اقدامات در حوزه اشتغال‌زایی و طرح‌های خودکفایی مددجویان به صورت لحظه‌ای در هر منطقه قابل رصد و پیگیری خواهد بود.