آی‌سی‌تی نیوز – رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه، حتی برخی از سامانه‌های معروف دنیا نیز ممکن است برای ساعاتی مختل شوند، گفت: مشکل قطعی اخیر سامانه آموزشی این دانشگاه نه به دلیل عدم پرداخت شهریه دانشجویی، بلکه به علت یک مشکل فنی رخ داده است. به گزارش ایرنا، اواسط هفته جاری بود که […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه، حتی برخی از سامانه‌های معروف دنیا نیز ممکن است برای ساعاتی مختل شوند، گفت: مشکل قطعی اخیر سامانه آموزشی این دانشگاه نه به دلیل عدم پرداخت شهریه دانشجویی، بلکه به علت یک مشکل فنی رخ داده است.

به گزارش ایرنا، اواسط هفته جاری بود که دسترسی برخی دانشجویانی که نسبت به تسویه بدهی خود به دانشگاه آزاد اقدام نکرده بودند، به سامانه‌های آموزشی «دان» و «وادانا» از سوی سازمان مرکزی این دانشگاه برای حضور در کلاس‌های آنلاین مسدود شد.

مساله ای که حتی واکنش چندین دفتر بسیج دانشجویی این دانشگاه از جمله دفتر واحد تهران شمال را به همراه داشت و آنها در نامه‌ای به محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رفع مشکل قطع دسترسی دانشجویان به سامانه‌های آموزشی این دانشگاه شدند.

دفاتر بسیج دانشجویی در بخشی از این نامه همچنین اعلام کردند که راه‌حل مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی در اصلاح ساختارها و شفافیت در عملکرد مالی دانشگاه آزاد است.

مساله ای که محمدمهدی طهرانچی علت آن را مشکل فنی دانسته و می گوید: تنها برای چهار ساعت و تنها یک سامانه آموزشی دانشگاه آزاد قطع شده بود.

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به قطعی ۶ ساعته اخیر پیام رسان فیس بوک و سرویس‌های این شرکت شامل واتساپ، اینستاگرام و مسنجر اظهار داشت: حتی سامانه های بزرگ دنیا هم ممکن است برای ساعاتی مختل شوند، البته به محض اطلاع بنده این مساله پیگیری و به سرعت مشکل رفع شد.

رییس دانشگاه آزاد همچنین اظهار داشت: قطع یکی از سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی، سراسری نبوده و این مشکل تنها در برخی از واحدهای دانشگاهی رخ داده است.

البته وی با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه آزاد و اینکه حدود ۸۵ درصد از حقوق کارکنان این دانشگاه از محل شهریه دانشجویی پرداخت می شود، تاکید کرد: دانشجویان باید به تعهدات مالی خود به دانشگاه پایبند باشند. این یک تعامل دوطرفه است که باید به آن توجه شود.

طهرانچی با بیان اینکه، دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که مشکل پرداخت شهریه دارند، سیستم اقساطی شهریه را لحاظ کرده است، افزود: دانشگاه آزاد تسهیلات مناسبی را برای دانشجویان فراهم کرده است و حتی هنوز دانشجویانی داریم که بدهی ترم قبل خود را هنوز پرداخت نکرده اند.

به گزارش ایرنا، چندی پیش نیز طهرانچی، از تهیه شیوه نامه ای از سوی این دانشگاه برای دانشگاه های تحت پوشش به منظور تقسیط کل شهریه دانشجویانی که از توانایی لازم برای پرداخت یکجا شهریه برخوردار نیستند، خبر داده بود.

وی با بیان اینکه این شیوه نامه به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود، اعلام کرده بود که بر اساس این شیوه نامه، وزارتخانه و سازمان های دولتی که والدین دانشجویان دانشگاه آزاد در آنجا مشغول به کار هستند، در صورتی که شهریه دانشجو را تعهد کنند، می توانند به صورت ماهانه به صورت اقساطی از حقوق والدین دانشجو کسر و به حساب دانشگاه آزاد واریز کنند.

به گفته طهرانچی دانشگاه آزاد در این زمینه تاکنون چندین مجموعه بزرگ دولتی تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و بخشی از این تفاهم نامه ها مربوط به شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد است.