آی‌سی‌تی نیوز – فرانسیس هاوگن افشاگر فیس‌بوک می‌گوید پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپایی برای مقابله با تخلفات شرکت‌های فناوری باید به استانداردی جهانی مبدل شود. به گزارش فارس به نقل از رویترز، فرانسیس هاوگن افشاگر فیس بوک می گوید پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپا برای مقابله با تخلفات شرکت‌های فناوری باید به استانداردی جهانی مبدل شود. در […]

آی‌سی‌تی نیوز – فرانسیس هاوگن افشاگر فیس‌بوک می‌گوید پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپایی برای مقابله با تخلفات شرکت‌های فناوری باید به استانداردی جهانی مبدل شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، فرانسیس هاوگن افشاگر فیس بوک می گوید پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپا برای مقابله با تخلفات شرکت‌های فناوری باید به استانداردی جهانی مبدل شود.

در این پیش نویس تصریح شده که مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی توسط شرکت‌های فناوری و شبکه های اجتماعی باید توسط سایر کشورها نیز دنبال شود.

هاوگن معتقد است اگر قرار است دنیای آنلاین به فضایی ایمن‌تر مبدل شود، چاره‌ای جز سختگیری در برابر غول‌های فناوری نیست.

هاوگن، کارمند سابق فیس بوک که به عنوان مدیر محصولات در گروه اطلاعات نادرست مدنی این شرکت کار می کرد، غول رسانه های اجتماعی را متهم کرده که به طور مکرر کسب سود را به مقابله با سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست ترجیح داده است.

شهادت هاوگن در کمیته پارلمان اروپا پس از سخنرانی های وی در لندن، لیسبون و برلین روی می دهد. در هفته های اخیر مقامات اتحادیه اروپا در حال بحث برای وضع قوانینی در مورد انحصارطلبی شرکت های فناوری و بی توجهی آنها به سوءاستفاده از ابزار خود برای نفرت پراکنی و انتشار اطلاعات دروغ هستند.

او به قانونگذاران اتحادیه اروپا گفت: این تحول می‌تواند الهام بخش کشورهای دیگر، از جمله آمریکا باشد تا قوانین جدیدی را دنبال کنند که از دموکراسی‌های ما محافظت ‌کند، اما قانون باید قوی و محکم باشد. در غیر این صورت، تمامی نسل های ما این فرصت را برای همسویی با آینده فناوری و آینده از دست خواهند داد.