آی‌سی‌تی نیوز – معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت که طرح شناسنامه دار کردن کانال ها و گروه های فعال با بیش از یک هزار عضو در فضای مجازی، اجرا شده است. به گزارش ایرنا، هادی مصطفوی در حاشیه جلسه پیشگیری از جرائم حوزه مجازی و ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی استان خبرنگاران […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت که طرح شناسنامه دار کردن کانال ها و گروه های فعال با بیش از یک هزار عضو در فضای مجازی، اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، هادی مصطفوی در حاشیه جلسه پیشگیری از جرائم حوزه مجازی و ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی استان خبرنگاران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دادستانی همدان در مکاتبه ای با پلیس فتا خواستار شناسایی مدیران این کانال ها شد تا در صورت انعکاس اخبار و وقوع جرم ، قابلیت پیگیری و رسیدگی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: برهمین اساس در راستای شناسایی و ساماندهی کانال های تبلیغاتی و واسطه های مالی هم در کسب و کارهای فضای مجازی اقداماتی انجام شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان ادامه داد: به دنبال برگزاری نشست هایی در زمینه پیشگیری از جرائم حوزه مجازی و کلاهبرداری اینترنتی، راهکارها و پیشهادهای لازم ارائه شد و در این راستا بانک اطلاعاتی دقیقی تهیه و کمیته نظارت بر فضای مجازی نیز تشکیل شده است.

مصطفوی اظهار داشت: با وجود معلومات و اطلاعات مناسب در زمینه آسیب های فضای مجازی تاکنون اقدام موثری دراین حوزه انجام نشده و تولید محتوا و عملیاتی کردن ایده های موثر مغفول مانده است.

وی گفت: دستورالعملی با عنوان «ساماندهی فضای مجازی و شیوه اقدام پلیس فتا» در استان همدان تدوین شده که در این شیوه نامه مصادیق رفتارهای مجرمانه با همکاری پلیس فتا در حوزه های امنیتی سیاسی، اقتصادی، جرائم سایبری، اجتماعی و فرهنگی شناسایی شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان افزود: دراین رابطه مصادیق تخلف مرتبط و سایت های جعلی احصا، آسیب شناسی و برای پلیس فتا ارسال شده است.

مصطفوی خاطر نشان کرد: همچنین سال گذشته مکاتبه ای با سازمان صمت در راستای ساماندهی کسب و کار فضای مجازی انجام شد تا بر مبنای ماده ۲ ، ۱۲ و ۸۷ قانون نظام صنفی که تمام خدمات در فضای کسب و کار نیازمند اخذ مجوز هستند، عمل شود.

معاون دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان همدان همچنین از الزم پیام رسان های اجتماعی و نرم افزارهای داخلی به ارائه فوری اطلاعات فنی و اتخاذ تدابیر لازم برای اتصال برخط دفتر نظارت اصل ۱۲۵، الزام تمامی بانک ها به ارسال پیام کوتاه برای تایید انتقال وجوه، الزم سایت های دیوار و شیپور به استفاده از سامانه احراز هویت مشتریان «امتا» خبر داد.