آی‌سی‌تی نیوز – سرویس قضایی فدرال روسیه اعلام کرد که ضابطان این سازمان شروع به جمع‌آوری جریمه‌هایی بالغ بر ۵ میلیون روبل (بیش از ۷۰۰۰۰ دلار) از پیام‌رسان تلگرام به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرویس قضایی فدرال روسیه اعلام کرد که ضابطان این سازمان شروع […]

آی‌سی‌تی نیوز – سرویس قضایی فدرال روسیه اعلام کرد که ضابطان این سازمان شروع به جمع‌آوری جریمه‌هایی بالغ بر ۵ میلیون روبل (بیش از ۷۰۰۰۰ دلار) از پیام‌رسان تلگرام به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سرویس قضایی فدرال روسیه اعلام کرد که ضابطان این سازمان شروع به جمع‌آوری جریمه‌هایی بالغ بر ۵ میلیون روبل (بیش از ۷۰۰۰۰ دلار) از پیام‌رسان تلگرام به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه کرده‌اند.

بر اساس اعلام پایگاه الکترونیکی اقدامات اجرایی دادگاه روسیه، این ضابطان بر اساس دو حکم دادگاه شماره ۴۲۲ منطقه تاگانسکی مسکو که هر کدام شامل ۲٫۵ میلیون روبل جریمه بود، مراحل اجرایی را آغاز کردند.

پیش از این، تلگرام به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه ۳۵ میلیون روبل جریمه شده بود.

بر اساس این گزارش، قانونی که شبکه‌های اجتماعی را ملزم به ردیابی و مسدود کردن محتوای ممنوعه می‌کند، در ۱ فوریه ۲۰۲۱ در روسیه به اجرا گذاشته شد.

این قانون جریمه‌ای تا چهار میلیون روبل (تقریباً ۵۲۰۰۰ دلار) به ازای هر واحد محتوای ممنوعه در صورتی که یک شبکه اجتماعی نتواند چنین اطلاعاتی را حذف کند، در نظر گرفته است.

هفته گذشته سرویس قضایی فدرال روسیه اقدامات مشابهی را برای دریافت جریمه‌هایی بالغ بر ۴۳ میلیون روبل (۶۰۶۰۰۰ دلار) از شرکت آمریکایی فیس بوک انجام داد.