تشدید امنیت سامانه واکسیناسیون پس از حمله‌ به سامانه سوخت
تشدید امنیت سامانه واکسیناسیون پس از حمله‌ به سامانه سوخت

آی‌سی‌تی نیوز – سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشدید امنیت سامانه واکسیناسیون بعد از حمله‌ سایبری به سامانه سوخت خبر داد. به گزارش ایرنا، علی شریفی زارچی در یک گفت وگوی خبری افزود: در بحث واکسیناسیون، از ابتدا برای سامانه ثبت کارت واکسن و درخواست این […]

آی‌سی‌تی نیوز – سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشدید امنیت سامانه واکسیناسیون بعد از حمله‌ سایبری به سامانه سوخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی شریفی زارچی در یک گفت وگوی خبری افزود: در بحث واکسیناسیون، از ابتدا برای سامانه ثبت کارت واکسن و درخواست این کارت به طور مستمر با مرکز ماهر در ارتباط بوده و نکاتی که از جانب این مرکز پیش از راه‌اندازی سامانه تذکر داده شد، مورد بررسی قرار گرفته و رفع شد.

مرکز ماهر به عنوان CERT ملی ایران در سال ۸۷ ایجاد شد و در سطح ملی فعالیت گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات برعهده دارد.

وی تصریح کرد: براساس واقعه روزهای اخیر در سامانه سوخت هم به طور مستمر با مرکز افتا، سازوکارها و سازمان‌های امنیتی دولتی و شرکت‌های خصوصی در ارتباط بوده و پایش این مراکز مود توجه قرار گرفت. در این راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دستور صریحی مبنی بر بازنگری و ارتقاء سطح امنیتی داد.

شریفی زارچی ادامه داد: پیرو این دستور، اینجانب دستوری جهت ارتقاء سطح امنیتی و کنترل سیستم‌های مربوطه خارج از تشریفات مناقصه داده و با ترک این تشریفات، به سرعت پایش‌های لازم انجام و حتی‌الامکان نقاط نفوذ کشف، شناسایی و جلوگیری شد.

به گفته سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این سامانه به طور مستمر توسط مرکز ماهر ارزیابی و اتفاق سامانه سوخت نیز مجددا سبب تشدید کنترل‌ها شد.

به گزارش ایرنا، سامانه هوشمند سوخت روز سه شنبه چهارم آبان به دلیل حمله سایبری از دسترس خارج شد. با این حال عصر همان روز، پمپ‌بنزین‌ها توزیع بنزین با نرخ آزاد را از سر گرفتند و کار برای اتصال سامانه هوشمند سوخت نیز آغاز شد.