خرید موبایل در ایران از واردات پیشی گرفت
خرید موبایل در ایران از واردات پیشی گرفت

آی‌سی‌تی نیوز – انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت اعلام کرد در هفت ماه نخست امسال، واردات و مصرف تلفن همراه در کشور نسبت به سال قبل با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است. به گزارش تسنیم، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، اعلام کرد: در هفت ماه نخست امسال، مجموع واردات تلفن همراه به […]

آی‌سی‌تی نیوز – انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت اعلام کرد در هفت ماه نخست امسال، واردات و مصرف تلفن همراه در کشور نسبت به سال قبل با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.
به گزارش تسنیم، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، اعلام کرد: در هفت ماه نخست امسال، مجموع واردات تلفن همراه به کشور به ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار دستگاه تلفن رسید و کاربران ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار دستگاه را وارد شبکه ارتباطی کشور کردند.

انجمن واردکنندگان موبایل افزود: این آمار نشان می‌دهد مصرف تلفن همراه نسبت به واردات آن پیشی گرفته است. بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آموزش مجازی می‌تواند از جمله عوامل رشد مصرف تلفن همراه در کشور باشد.

بنابر آمار موجود، در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان واردات تلفن همراه هشت میلیون و ۴۰ هزار دستگاه تلفن همراه بود که از این تعداد ۸ میلیونو ۳۶۰ هزار دستگاه تلفن همراه مصرف شده است. مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد در هفت ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی مصرف و واردات تلفن همراه مواجه بوده‌ایم.

تولید تلفن‌همراه در جهان در شرایط کرونا تغییر پیدا کرد و با آغاز پاندمی کرونا، کل دنیا با افزایش فروش تلفن همراه مواجه شد. پس از افزایش استفاده از تلفن‌همراه به دلیل گسترش آموزش مجازی و دورکاری، نگرانی‌هایی درباره کمبود تجهیزات تلفن‌همراه وجود داشت، اما روند تحولات نشان داد که پس از عبور از شوک اولیه، وضعیت بازارها به روال عادی بازگشته است.