آی‌سی‌تی نیوز – رئیس بانک مرکزی چین از برنامه‌ریزی این کشور برای تقویت حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در زمان استفاده از خدمات فین تک خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته وی کاربران باید در زمان استفاده از خدمات شرکت‌های فعال در بخش خدمات مالی یا فین تک اطمینان […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس بانک مرکزی چین از برنامه‌ریزی این کشور برای تقویت حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در زمان استفاده از خدمات فین تک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته وی کاربران باید در زمان استفاده از خدمات شرکت‌های فعال در بخش خدمات مالی یا فین تک اطمینان حاصل کنند که کسی به داده‌های خصوصی آنها دسترسی غیرمجاز ندارد و نمی‌تواند از این اطلاعات سو استفاده کند.

یی گانگ، رئیس بانک مرکزی خلق چین که از طریق ویدئو کنفرانس در همایش هفته فین‌تک هنگ کنگ شرکت کرده بود، گفت چین قصد دارد چارچوب‌های حقوقی و قانونی را در این بخش تقویت کند و استانداردهایی را برای حفاظت از داده‌های شخصی کاربران وضع کند.

وی افزود: بهبود حفاظت از داده‌های شخصی در دستور کار بانک مرکزی چین قرار دارد و برخی شرکت‌های بزرگ فناوری بدون رضایت کاربران اطلاعات خصوصی آنها را جمع‌آوری کرده و از این اطلاعات سوءاستفاده می‌کنند. لذا ما باید سیستم حقوقی خود را برای حفاظت از داده‌های شخصی در بخش فین تک تقویت کنیم.

چین قبلاً یک چارچوب قانونی برای حفاظت از داده‌های شخصی ایجاد کرده است و برخی ادارات دولتی نظارت بر آن را بر عهده گرفته‌اند.