آی‌سی‌تی نیوز – وزارت اطلاعات اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان شناسایی و بازداشت شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance)، […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزارت اطلاعات اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance)، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در ۱۹ استان کشور شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت و اعضای اصلی شبکه در سطح کشور دستگیر شدند.

مؤسسین و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم در کشورهای همسایه هستند، با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‌المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر در بورس‌های خارجی، با استفاده از روش‌های اغواگرایانه و ادعای پرداخت سودهای نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه‌سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نام UNQT و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور کرده‌اند.

با اقدامات صورت گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضایی مؤسسین و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم است.

گفتنی است وزارت اطلاعات با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و شکل‌گیری کلاهبرداری‌های هرمی نوظهور، به ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال، ضمن هشدار نسبت به عوارض پرخسارت سرمایه‌گذاری در این قبیل طرح‌ها، آماده دریافت گزارشات مردمی از طریق ستاد خبری ۱۱۳ است.