آی‌سی‌تی نیوز – رسانه های عبری و عربی (العربیه) در پی ماجرای امروز مترو تهران با رویکرد دروغ پردازی رسانه ای ، این مشکل را ناشی از حمله سایبری به زیر ساخت های مترو عنوان کردند. به گزارش سایبربان ؛ در خصوص تاخیر حرکت قطارها که به دلیل ازدحام جمعیت، امروز گریبانگیر مسافران مترو خط […]

آی‌سی‌تی نیوز – رسانه های عبری و عربی (العربیه) در پی ماجرای امروز مترو تهران با رویکرد دروغ پردازی رسانه ای ، این مشکل را ناشی از حمله سایبری به زیر ساخت های مترو عنوان کردند.
به گزارش سایبربان ؛ در خصوص تاخیر حرکت قطارها که به دلیل ازدحام جمعیت، امروز گریبانگیر مسافران مترو خط یک تهران بود ، برخی رسانه های عبری و رسانه های عربی همچون العربیه ( بازوی رسانه‌ای دولت سعودی) تلاش کردند تا با دروغ پردازی این مشکل را اختلالی ناشی از یک حمله سایبری عنوان کنند.

این موضوع در حالیست که مسئولین ذیربط بلافاصله بعد از ماجرا در رسانه ها پاسخگوی این مشکل بودند.

علی عبدالله پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در تشریح چرایی اختلال ایجاد شده در برخی از ایستگاه‌های خط ۱ مترو که از صبح شنبه برای دقایقی سرویس دهی حمل و نقل ریلی را به شهروندان دچار مشکل کرده بود، گفت:امروز به دلیل بارندگی و همزمانی بارش صبحگاهی با بازگشایی مدارس خط ۱ مترو با ازدحام مسافر مواجه شد.

وی افزود:از بین ایستگاه‌های خط ۱ مترو، خطوط تقاطعی حجم بیشتری از مسافر را داشت و مسافران با تأخیر وارد قطار شدن و به دلیل اختلال در برخی از ایستگاه‌های این خط سرعت حرکت قطارها برای افزایش ایمنی سفر مسافران کاهش پیدا کرد.

عبدالله پور در پاسخ به این سوال که مشکل ایجاد شده در کدام بخش از سرویس دهی مترو بود، گفت: مشکل ایجاد شده بر روی مدارهای راه کامپیوتری مترو بود که برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز حادثه احتمالی برای مسافران، سرعت حرکت قطارها کم شد و در نتیجه ازدحام مسافران در برخی از ایستگاه‌های مترو بیشتر به چشم آمد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: هدف ما حفظ ایمنی مسافران و قطارها بود که محقق شد و خوشبختانه وضعیت خط یک مترو به حال عادی بازگشته است.

باید خاطر نشان کرد که این قبیل اشکالات در مترو تهران دارای سابقه است و دلیل آن هم اقبال عمومی و استفاده حد اکثری از این وسیله حمل و نقل شهری می باشد.

اما این رسانه ها سعی کردند تا موضوع فوق را به عنوان اختلالی ناشی از حملات سایبری به زیر ساخت های مترو تهران پس از اختلال در سامانه های سوخت رسانی کشور، نشان دهند.

دروغ پراکنی رسانه های عبری ، عربی در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی مدام از تهدیدات و جنگ سرد بر علیه ایران سخن می گوید، اما در برابر حملات سایبری به زیر ساخت هایش و رفع آن ها به گفته رسانه ها و کارشناسان خود، دچار سردرگمی شده است.

با این اوصاف غالب متخصصین و مسئولین ارشد سایبری ایران بر این باورند که حملات سایبری به سامانه های سوخت رسانی کشور توسط رژیم آمریکا و با کمک رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته است و ضلع سوم این مثلث شوم و پلید قطعا شبکه داخلی نفوذ است.

۰۰/۰۸/۱۶
امنیت سایبری