آی‌سی‌تی نیوز – بر اساس آمار جهانی، ارزش مالی تجارت الکترونیکی در جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با رشدی حدود ۱۷ درصد به ۴.۱۳ تریلیون دلار رسیده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ بررسی ها نشان می دهد بر اساس آمار جهانی، ارزش مالی تجارت الکترونیکی در جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به […]

آی‌سی‌تی نیوز – بر اساس آمار جهانی، ارزش مالی تجارت الکترونیکی در جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با رشدی حدود ۱۷ درصد به ۴.۱۳ تریلیون دلار رسیده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ بررسی ها نشان می دهد بر اساس آمار جهانی، ارزش مالی تجارت الکترونیکی در جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با رشدی حدود ۱۷ درصد به ۴٫۱۳ تریلیون دلار رسیده و چین همچون سال های گذشته سریعترین رشد را در حوزه تجارت الکترونیکی نسبت به سایر کشورهای جهان داشته است.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا موجب توسعه تجارت الکترونیکی در حوزه های جدید شده از جمله صنایع، محصولات از جمله کالاهای سوپرمارکتی و مشتریان شده است. همچنین در طی این دوران تراکنش های تجارت الکترونیکی در بسیاری از کشورها از سمت خرید کالاهای لوکس به سمت خرید نیازمندی های روزانه که شامل طیف بیشتری از افراد است، سوق داده شده است.

همچنین بر اساس گزارش همین سازمان تعداد خریداران اینترنتی در جهان در سال ۲۰۱۹ به بیش از یک و نیم میلیارد رسید که با رشد ۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است.

امروزه نقش تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتصاد دیجیتال در توسعه اقتصادی کشورها و تاثیرگذاری آن در اقتصاد جهان غیرقابل چشم پوشی است.