آی‌سی‌تی نیوز – رهبران بیست اقتصاد بزرگ جهان موسوم به جی ۲۰ بر سر دریافت حداقل مالیات در سطح جهانی از شرکت های بزرگ به توافق رسیدند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، حداقل مالیات مورد توافق برای شرکت های بزرگ ۱۵ درصد تعیین شده است. پیش نویس این توافق در جریان برگزاری نشست […]

آی‌سی‌تی نیوز – رهبران بیست اقتصاد بزرگ جهان موسوم به جی ۲۰ بر سر دریافت حداقل مالیات در سطح جهانی از شرکت های بزرگ به توافق رسیدند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، حداقل مالیات مورد توافق برای شرکت های بزرگ ۱۵ درصد تعیین شده است. پیش نویس این توافق در جریان برگزاری نشست دو روزه سران جی ۲۰ در ایتالیا تهیه شده است. اجرایی شدن این توافق از سال ۲۰۲۳ آغاز می شود.

در بخشی از این پیش نویس آمده است: ما از چارچوب فراگیر جی ۲۰ حمایت می کنیم تا قوانین، مدل و ابزارهای چندجانبه همانطور که در برنامه اجرایی تفصیلی مورد توافق قرار گرفته، به سرعت توسعه یابند، تا اطمینان حاصل شود قوانین جدید در سال ۲۰۲۳ در سطح جهانی اجرایی می‌شوند.

در اکتبر گذشته ۱۳۶ کشور جهان برای دریافت حداقل مالیات از شرکت های بزرگ و غول های فناوری مانند گوگل، آمازون، فیس بوک، مایکروسافت و اپل به توافق رسیدند. هدف از این کار مقابله با دور زدن قوانین مالیاتی توسط این شرکت ها از طریق تاسیس دفاتر مرکزی در برخی کشورها با قوانین مالیاتی سهل گیرانه، برای پرداخت مالیات ناچیز بوده است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت تصویب قانون حداقل مالیات به مشاغل و کارگران ایالات متحده کمک می کند، اگرچه این قرارداد همچنین به این معنی است که بسیاری از شرکت های مستقر در ایالات متحده، مانند غول های اینترنتی، مالیات بیشتری نسبت به اکنون پرداخت خواهند کرد.