آی‌سی‌تی نیوز – نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی در ماجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین تقدیر کردند. به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه قدردانی نمایندگان از واکنش سریع و اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی در ماجرای حمله […]

آی‌سی‌تی نیوز – نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی در ماجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه قدردانی نمایندگان از واکنش سریع و اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی در ماجرای حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در جهانی که فناوری‌های ارتباطی فرصت‌های بی‌نظیری را برای ساختن، رفاه و پیشرفت بشر و نیز تهدیدهای بالقوه‌ای را برای نابود کردن، سلب آسایش و عقبگرد فراهم کرده، اهمیت تصمیم‌گیری‌های سریع و دقیق بیش از پیش نمایان شده است.

هفته گذشته در شرایطی که دشمن توانست از منافذ ناشناخته به شبکه هوشمند سوخت نفوذ کند و چند ساعت آرامش مردم ایران را برهم بزند، هوشیاری و اقدام به موقع رسانه ملی، مانع تولید شایعات و گسترش اختلال به سایر بخش‌های جامعه شد.

ما نمایندگان امضاکننده این بیانیه ضمن یادآوری مسئولیت دستگاه‌های ذیربط برای بررسی دقیق و موشکافانه حادثه و تأکید بر اهمیت پیشگیری از حوادث مشابه، از ریاست محترم، مدیران و خبرنگاران سازمان صدا و سیما که با تصمیم‌گیری و اقدام به موقع در اطلاع‌رسانی شفاف و لحظه‌ای، برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای اخلال در خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد بی‌نظمی و نارضایتی اجتماعی را ناکام گذاشتند، سپاسگزاریم. تصمیم به اقدامی که شاید اگر اندکی در انجام آن تعلل می‌شد، پیامدها و خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری به دنبال می‌داشت. این ماجرا یکبار دیگر به همه یادآوری کرد که محرم دانستن مردم در واقعیت‌های دشوار، فرصت‌های بی‌بدیلی را برای حل مشکلات و مهار بحران‌ها در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبوری مردم فهیم ایران در مواجهه با اختلال به وجود آمده در شبکه توزیع سوخت را ارج می‌نهیم و اعلام می‌کنیم عملکرد و روحیه حرفه‌ای، مخاطب‌مدار و در عین حال انقلابی سازمان صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی در زمان حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت که استقبال و تحسین مردم و نخبگان را به دنبال داشت، باید در سایر موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جریان یابد.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی عمیقاً بر این باوریم که انتخاب این رویکرد اعتماد مردم به صدا و سیما را بیش از پیش افزایش خواهد داد و ظرفیت‌های بالقوه و بی‌بدیل رسانه ملی در گسترش ارزش‌های انسانی، اجرای اصول اسلام و تحقق اهداف انقلاب اسلامی را بیش از پیش به فعلیت درخواهد آورد.

در پایان ضمن تأکید بر پشتیبانی کامل و تمام قد از این رویکرد سازمان صدا و سیما اعلام می‌کنیم برطرف کردن همه موانع و فراهم کردن زمینه‌های تقویت این رویکرد را وظیفه خود می‌دانیم».

این بیانیه به امضای ۲۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است.