طرح صیانت امنیت کسب و کارهای مجازی را تامین می‌کند
طرح صیانت امنیت کسب و کارهای مجازی را تامین می‌کند

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی از فعالیت ۶ میلیون کاربر و فعال اقتصادی در فضای مجازی خبر داد و گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی امنیت کسب و کار را تامین می‌کند. احمد حسین فلاحی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بررسی […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی از فعالیت ۶ میلیون کاربر و فعال اقتصادی در فضای مجازی خبر داد و گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی امنیت کسب و کار را تامین می‌کند.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کمیسیون مشترک اظهار کرد: دومین نشست کمیسیون مشترک در مورد این طرح روز سه شنبه ۲۷ مهرماه برگزار شد و در این نشست برخی از مواد آیین‌نامه این طرح به تصویب رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: اعضای کمیسیون مشترک در این جلسه مصوب کردند که کمیسیون مشترک مطابق قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه این طرح اداره شود. همچنین مقرر شد جلسات عادی کمیسیون درهفته‌هایی که مجلس جلسه علنی دارد، با درخواست کتبی یک سوم اعضای کمیسیون در زمان و محل مشخص شده تشکیل شود.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد جلسات کمیسیون با حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت یابد و تغییرات آیین‌نامه داخلی هم با رای دو سوم اعضای حاضر امکان پذیر خواهد بود، البته از نظر ما نیازی به آیین‌نامه جدید نبود و باید طبق آیین‌نامه کمیسیون‌ها اداره می‌شد.

عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی خاطرنشان کرد: اگر در هفته جاری بررسی این طرح به اتمام برسد احتمال می‌رود بتواند به صورت رسمی اجرا شود.

فلاحی با بیان اینکه این طرح از حقوق کاربران فضای مجازی حمایت می‌کند وهیچگونه محدودیتی هم برای کاربران ایجاد نخواهد کرد، گفت: در شرایط فعلی برای حفظ حقوق کاربران از آسیب‌های احتمالی در فضای مجازی، هیچ گونه ضمانتی وجود ندارد. این طرح پیام‌رسان‌های خارجی را الزام می‌کند که با نصب سرورهای خود در ایران نسبت به حقوق کاربران متعهد شوند و اگر مشکلی برای کاربران ایجاد شود، پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون مشترک بررسی حمایت از حقوق کاربران گفت: این طرح امنیت کسب و کار را تقویت می‌کند. در شرایط فعلی ۶میلیون کاربر از طریق فضای مجازی در حوزه اقتصادی مشغولند که هیچ تضمینی برای امنیت کسب و کار آنها وجود ندارد چون اگر در آینده این پلتفرم‌ها به هر دلیلی تعطیل شوند آسیب جدی به کسب و کار این افراد وارد می‌شود.

فلاحی با تاکید برلزوم توجه و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: اگر زمانی پیام‌رسان‌های خارجی خدمات خود را متوقف کنند، باید بتوانیم بر توان داخلی خود تکیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت گذشته برای تقویت پیام رسان‌های داخلی اقدام جدی انجام نداد و امیدواریم دولت جدید با سرمایه‌گذاری بیشترفضای مجازی داخل را تقویت کند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه۶ مرداد ماه با ادامه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.