سناتورهای آمریکا: قانونی برای حفاظت از کودکان تصویب شود
سناتورهای آمریکا: قانونی برای حفاظت از کودکان تصویب شود

آی‌سی‌تی نیوز – دو سناتور دموکرات مجلس آمریکا خواهان تصویب لوایحی شدند که محتوای کودکان در فضای آنلاین و شیوه استفاده شرکت‌های فناوری بزرگ از داده‌های آنها در تبلیغات را محدود می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سناتور ریچارد بلومنتال و اد مارکی خواهان تصویب آپدیتی برای «قانون حفاظت از حریم خصوصی […]

آی‌سی‌تی نیوز – دو سناتور دموکرات مجلس آمریکا خواهان تصویب لوایحی شدند که محتوای کودکان در فضای آنلاین و شیوه استفاده شرکت‌های فناوری بزرگ از داده‌های آنها در تبلیغات را محدود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سناتور ریچارد بلومنتال و اد مارکی خواهان تصویب آپدیتی برای «قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان» (COPPA) شده‌اند که طبق آن سن کودکانی که اطلاعات آنها بدون رضایت جمع‌آوری نمی‌شود از ۱۲ به ۱۵ سال افزایش می‌یابد.

همچنین این دو سناتور خواهان تصویب قانونی هستند که تنظیمات اتو-پلی و پیام‌های هشداری که برای جذب مخاطبان به یک اپ طراحی شده را ممنوع می‌کند.

مارکی در این باره می‌گوید: به نظر می‌رسد تمام این پلتفرم‌ها از جمله فیس بوک، یوتیوب، تیک تاک یا اسنپ چت کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار می‌دهند. شرکت‌های فناوری بزرگ اعتماد مردم را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر بلومنتال نیز خواهان تصویب این اقدامات طی چند ماه شده است.

قانونگذاران آمریکایی درباره قرار گرفتن کودکان در معرض محتوایی که مشوق رفتار خطرناک، اختلالات مختلف و آزار به خود است، اظهار نگرانی کرده‌اند.