آی‌سی‌تی نیوز – مایکروسافت از برنامه‌های خود برای استخدام ۲۵ هزار نفر در حوزه امنیت سایبر ظرف چهار سال آینده خبر داده و برای یافتن اشخاص مناسب با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مایکروسافت قصد دارد به ۲۵ هزار دانشجوی رشته‌های مرتبط با امنیت سایبری بورس تحصیلی یا کمک […]

آی‌سی‌تی نیوز – مایکروسافت از برنامه‌های خود برای استخدام ۲۵ هزار نفر در حوزه امنیت سایبر ظرف چهار سال آینده خبر داده و برای یافتن اشخاص مناسب با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مایکروسافت قصد دارد به ۲۵ هزار دانشجوی رشته‌های مرتبط با امنیت سایبری بورس تحصیلی یا کمک مالی بدهد و ۱۵۰ استاد دانشگاه را در دانشگاه‌های مختلف آمریکا را تحت آموزش قرار دهد.

مایکروسافت همچنین برنامه‌های درسی مورد نیاز دانشگاه‌ها در این حوزه را به رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد. براد اسمیت رئیس مایکروسافت به تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: ظرف سه سال آینده ده‌ها میلیون دلار صرف تلاش برای ارائه آموزش‌های سایبری خواهد شد و این طرح آغازین است و سقف آن چیزی که مایکروسافت قصد دارد به آن برسد، محسوب نمی‌شود.

تلاش‌های مایکروسافت در زمینه ارتقای امنیت سایبری آمریکا پس از آن آغاز شده که این کشور با پیچیده‌ترین حملات سایبری بر علیه خود مواجه شده است. از جمله این حملات می‌توان به هک شرکت سولارویندز و سرقت اطلاعات ده‌ها وزارتخانه و شرکت خصوصی در آمریکا و نیز هک شرکت کولونیال و اختلال در سوخت رسانی به بخش‌هایی از آمریکا اشاره کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آگوست گذشته جلسه‌ای را با مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری در این کشور برگزار کرد و خواستار ارتقای امنیت سایبری شد.