آی‌سی‌تی نیوز – یوروپل اعلام کرد که حدود ۱۵۰ نفر را که به فروش مواد مخدر یا اسلحه در دارک وب (وب تاریک) مشغول بودند، بازداشت کرده است. به گزارش ایسنا، آژانس پلیس اروپا اعلام کرد: در این عملیات موسوم به “دارک هانتور” (DarkHunTOR)، چندین میلیون یورو پول نقد و بیت کوین و همچنین مواد […]

آی‌سی‌تی نیوز – یوروپل اعلام کرد که حدود ۱۵۰ نفر را که به فروش مواد مخدر یا اسلحه در دارک وب (وب تاریک) مشغول بودند، بازداشت کرده است.

به گزارش ایسنا، آژانس پلیس اروپا اعلام کرد: در این عملیات موسوم به “دارک هانتور” (DarkHunTOR)، چندین میلیون یورو پول نقد و بیت کوین و همچنین مواد مخدر و سلاح کشف و ضبط شده است.

به گفته این آژانس، نیروهای پلیس موفق شده اند بزرگترین عملیات در نوع خود علیه تبهکاران اینترنتی را با موفقیت به پایان برسانند.

در این عملیات آژانس پلیس اروپا با نیروهای پلیس در کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، بلغارستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، انگلیس و ایالات متحده همکاری کرده است.

آژانس پلیس اروپا می گوید که بازداشت یکی از مهم ترین اپراتورهای “دارک مارکت” در ماه ژانویه گذشته کمک زیادی در به ثمر نشستن عملیات کنونی آنها داشته است.

به گزارش یورونیوز،‌ دارک وب، شبکه‌ ای اینترنتی است برای افرادی که قصد دارند بصورت ناشناس دست به فعالیت های غیرقانونی بزنند و به نوعی فضای مجازی برای تبهکاران است.

ردیابی فعالیت ها و شناسایی افرادی که در دارک وب ها حضور دارند برای نیروهای پلیس تقریبا غیرممکن و دشوار است. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده، مثل اطلاعات دستگاههای دولتی و پلیس یا اطلاعات دزدیده شده از کاربران دیگر اینترنتی که افراد ناشناس آنها را کنترل و مدیریت می‌کنند.

فروشندگان مواد مخدر، هکرها، قاتلین و متجاوزان و افراد سودجو غالبا این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند.