آی‌سی‌تی نیوز – دفتر حمایت مالی از مصرف کننده آمریکا (CFPB) تلاش‌های شرکت‌های بزرگ فناوری برای دستیابی به کنترل بیشتر بر جریان پول در اقتصاد را بررسی می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت‌ها با ارائه سیستم‌های پرداخت مشتری و با توجه به انبوه اطلاعاتی که در این فرایند به دست […]

آی‌سی‌تی نیوز – دفتر حمایت مالی از مصرف کننده آمریکا (CFPB) تلاش‌های شرکت‌های بزرگ فناوری برای دستیابی به کنترل بیشتر بر جریان پول در اقتصاد را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت‌ها با ارائه سیستم‌های پرداخت مشتری و با توجه به انبوه اطلاعاتی که در این فرایند به دست می‌آورند، سعی در کنترل بازار می‌کنند.

این درحالی است که روهیت چوپرا که به تازگی به عنوان رئیسCFPB انتخاب شده قبل از نخستین حضورش در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در شهادتنامه از قبل آماده شده نوشته است این دفتر با توجه به موانعی که مؤسسات مالی محلی کوچک هنگام به چالش کشیدن شرکت‌های بزرگ، از جمله شرکت‌های فناوری مشهور با آن مواجه می‌شوند، اقداماتی را زیر نظر می‌گیرد که مانع رقابت می‌شوند.

او همچنین در مورد «کمبود رقابت» در بازار بازپرداخت وام مسکن به ویژه برای خانواده‌هایی با مانده وام مسکن پایین‌تر ابراز نگرانی کرد.

این سازمان روی فعالیت شرکت‌هایی تمرکز می‌کند که به طور مرتب قوانین مالی مصرف کننده را نقض می‌کنند.

روهیت چوپرا که چندی قبل به عنوان رئیس CFPB انتخاب شده، به آمازون، اپل و فیس بوک دستور داده اطلاعات مربوط به چگونگی جمع آوری و استفاده از داده‌های پرداخت مشتریان را ارائه کنند.

با توجه به گسترش سریع فناوری در بخش محصولات مالی مختلف مانند رمزارز، تلاش برای شفاف سازی به یکی از موضوعات مورد توجه رگولاتورها و قانونگذاران تبدیل شده است.

نشریه رول کال در خبری در این باره می نویسد: به طور دقیق تر آمازون، اپل، فیس بوک، گوگل، پی پال و اسکویر هدف تحقیقات CFPB قرار گرفته اند.

چوپرا در توجیه این ادغام اعلام کرد این دفتر با توجه به اختیاراتش می تواند از شرکت کنندگان در بازار بخواهد اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهند تا بر ریسک های صنعت برای مشتریان نظارت کند. او دراین باره گفت: تاکنون اطلاعات کمی درباره روش های سواستفاده شرکت های فناوری بزرگ از پلتفرم های پرداختشان وجود دارد. مثلا یکی از سوالات در این زمینه آن است که آیا اپراتورهای چنین سیستم هایی یک فرایند نظارت مالی گسترده و تهاجمی اجرا می کنند و داده های جمع آوری شده از مشتریان را با اطلاعات موقعیت مکانی و غیره ترکیب می کنند؟