<span style='color:#787878;font-size:12px;'>در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود</span><br/>احتمال خرابکاری عناصر نفوذی در سامانه سوخت
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود</span><br/>احتمال خرابکاری عناصر نفوذی در سامانه سوخت

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی حمله سایبری به سامانه جامع سوخت در نشست روز یکشنبه کمیسیون مطبوعش با حضور دستگاه های مربوط خبر داد. محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خانه ملت با اعلام این خبر گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی حمله سایبری به سامانه جامع سوخت در نشست روز یکشنبه کمیسیون مطبوعش با حضور دستگاه های مربوط خبر داد.
محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خانه ملت با اعلام این خبر گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع حمله سایبری به سامانه جامع سوخت با حضور مسئولان مربوطه بررسی می شود.

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: حمله سایبری اخیر برای مسئولان قابل پیشبینی بود و انتظار می رفت که در آبان ماه چنین اتفاقی رخ دهد به همین خاطر تلاش ها برای جلوگیری از اختلال گسترده صورت گرفت.

وی افزود: خوشبختانه هکرها نتوانستند آسیب جدی به زیر ساخت های سامانه جامع هوشمند سوخت وارد کنند و سامانه برای ساعاتی دچار اختلال و سپس در کوتاه ترین زمان ممکن مدیریت شد.

عباس مشکینی بیان کرد: ابعاد این حادثه در دست بررسی است اما با توجه به اینکه زیر ساخت های سایبری کشور بومی است احتمال خرابکاری توسط عناصر نفوذی وجود دارد و قابل بررسی می باشد.

 

دولت سامانه کارت سوخت را غیرمتمرکز کند
در همین رابطه عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای جلوگیری از اخلال در سامانه مرکزی کارت سوخت، نباید تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بچینیم به همین دلیل دولت باید سامانه مرکزی کارت سوخت را منطقه‌ای یا استانی کند.
هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت درباره اخلال ایجاد شده در سامانه هوشمند سوخت، گفت: از آنجا که سامانه هوشمند سوخت در سراسر کشور، تنها یک مرجع یا مغز هوشمند مرکزی دارد و توزیع نیز از مرکز اتفاق می‌افتد لذا اگر این مرکز مورد حمله قرار گیرد سامانه سوخت در سراسر کشور دچار مشکل می‌شود در نتیجه باید این شیوه‌ برنامه‌ریزی را تغییر داد، درواقع باید منطقه‌ای یا استانی شود یا چند مرکز در سراسر کشور داشته باشیم چراکه به لحاظ اصول پدافندی غیرعامل منطقی نیست تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بچینیم تا ایجاد اخلال در آن برای دشمن راحت و آسان باشد.