آی‌سی‌تی نیوز – آژانس جاسوسی اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده برای شکار گروه‌های باج افزاری به حملات سایبری متوسل می‌شود. به گزارش سایبربان؛ فایننشال تایمز می‌نویسد، آژانس جاسوسی اطلاعاتی انگلیس GCHQ از به‌کارگیری نیروی‌های سایبری جدید برای شکار گروه‌های باج افزاری استفاده می‌کند. رئیس آژانس جاسوسی اطلاعاتی انگلیس قصد دارد زمانی که پلیس نمی‌تواند اقدامی انجام […]

آی‌سی‌تی نیوز – آژانس جاسوسی اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده برای شکار گروه‌های باج افزاری به حملات سایبری متوسل می‌شود.
به گزارش سایبربان؛ فایننشال تایمز می‌نویسد، آژانس جاسوسی اطلاعاتی انگلیس GCHQ از به‌کارگیری نیروی‌های سایبری جدید برای شکار گروه‌های باج افزاری استفاده می‌کند.

رئیس آژانس جاسوسی اطلاعاتی انگلیس قصد دارد زمانی که پلیس نمی‌تواند اقدامی انجام دهد از کمپین‌های سایبری تهاجمی استفاده کند. مدیر آژانس اطلاعاتی بریتانیا GCHQ فاش کرد به دنبال استقرار هکرهایی از نیروی سایبری ملی جدید بریتانیا (National Cyber Force) برای تعقیب گروه‌های باج افزاری است.

مدیر GCHQ که روز دوشنبه در کنفرانس آمریکایی (Cipher Brief) سخنرانی می‌کرد گفت:یکی از راه‌های هدف قرار دادن گروه‌هایی که خارج از دسترس پلیس و دادستان‌ها هستند، از طریق آنچه او آن را “انتهای تیز نیزه” خواند، خواهد بود که شامل کمپین‌های سایبری تهاجمی یا همان حملات سایبری می‌شود.

درحالی‌که جزئیات عملیات‌های این‌چنینی بسیار محرمانه است؛ اما معمولاً شامل اقداماتی مانند مسدود کردن سیگنال‌های دشمنان یا ایجاد اختلال در سرورهای آن‌ها می‌شود. سال گذشته انگلستان از راه‌اندازی نیروی سایبری ملی در این کشور خبر داد که به‌طور مشترک توسط آژانس‌های اطلاعاتی و ارتش اداره می‌شود و توانایی‌های جنگ سایبری انگلیس را تقویت می‌کند.

جرمی فلمینگ (Jeremy Fleming) تأکید کرد که مبارزه با باج افزارها شامل مشخص کردن پیوند بین کشورها و شبکه‌های جنایی نیز می‌شود. وی در ادامه این کنفرانس گفت:ما باید باج افزارها را دسته‌بندی کنیم و این به‌خودی‌خود کار بدی نیست، ما باید خط قرمزها و رفتارهایی را که می‌خواهیم ببینیم روشن کنیم، باید به دنبال پیوندهای بین عوامل جنایتکار و عوامل دولتی باشیم و درجایی که این پیوند را مشاهده کنیم باید هزینه‌هایی را تحمیل کنیم.

بااین‌حال، امیلی تیلور(Emily Taylor)، کارشناس امنیت سایبری و بین‌المللی در اندیشکده چتم هاوس (Chatham House)، ابراز نگرانی کرد که به‌کارگیری نیروی سایبری ملی انگلیس علیه گروه‌های باج افزاری ممکن است خطر تشدید اوضاع را به همراه داشته باشد و به‌جای رفع مشکل، به رویکردهای تلافی‌جویانه منجر شود.

پیشتر نیز وزیر دفاع انگلیس تهدید به جنگ سایبری کرده و گفته بود این کشور قصد دارد با راه‌اندازی یک مرکز جنگ دیجیتال ۵ میلیارد پوندی، حملات سایبری تهاجمی انجام دهد.