آی‌سی‌تی نیوز – رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: در دو سال گذشته هشدارهای لازم به مسئولان در موضوع سامانه هوشمند سوخت و احتمال بروز بحران داده بودیم. وزارت نفت برای ارتقای سیستم سوخت و پایش مراجع نظارتی اقدام کنند. اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاه‌داران در گفتگو با فارس با اشاره به دلایل ضعف سامانه کارت سوخت […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: در دو سال گذشته هشدارهای لازم به مسئولان در موضوع سامانه هوشمند سوخت و احتمال بروز بحران داده بودیم. وزارت نفت برای ارتقای سیستم سوخت و پایش مراجع نظارتی اقدام کنند.

اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاه‌داران در گفتگو با فارس با اشاره به دلایل ضعف سامانه کارت سوخت عنوان کرد: از دو سال گذشته همزمان با ایجاد مشکلات در حوزه سخت افزاری و خرابی کارت‌خوان‌های هوشمند سوخت وارد مذاکره با مسئولان نفتی و غیرنفتی شدیم و حتی در مکاتبات محرمانه وقوع بحران را هشدار داده بودیم. جلسات تخصصی برگزار کردیم و وعده برای رفع مشکل داشتیم.

قلیزاده ادامه داد: اختصاص منابع برای نگهداری و ارتقای این سیستم باید از سوی وزارت نفت در ۸ سال گذشته مدیریت می‌شد ولی این کار صورت نگرفت. به اعتقاد کارشناسان بی‌توجهی نسبت به تعمیرات و نگهداری سامانه‌ای که نزدیک به ۱۵ سال از عمر آن میگذرد باعث افزایش احتمال بروز تهدیدات مختلف می‌شود و ما تقاضا داریم نسبت به این قصورها در دولت قبل تحقیق و تفحص صورت بگیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور ادامه داد: بحران بنزین ایجاد شده باید مسئولان را هوشیارتر کند و حتما با دقت نسبت به برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در جهت ارتقای سیستم و پایش مراجع نظارتی اقدام کنند.

بالاخره اگر تصمیم حاکمیتی مبنی بر ماندگاری سامانه هوشمند است باید ضمن جلوگیری از چنین اتفاقاتی راه را برای جلوگیری از مشکل، که موجب اذیت مردم و عدم النفع بخش خصوصی شود هموار کرد و وضعیت فعلی حتما باید اصلاح جدی در حوزه سخت افزار و نرم افزار را به همراه داشته باشد و یقینا نگاه بومی باید منشا هر تصمیمی قرار گیرد.

قلیزاده گفت: جایگاه‌داران هم در مبحث سخت افزاری سامانه و هم وضعیت فعلی با مشکل در جایگاه‌ها مواجه میشوند و به این روال اعتراض جدی دارند و آمادگی هر گونه همکاری در جهت تبیین راهکارها و جلسات تخصصی که منجر به بهبود شرایط میدانی شود را دارند، چرا که بدون حلقه نهایی ارتباط با مردم تصمیمات به سرانجام قطعی باکیفیت بالا نمیرسد و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار هم به این موضوع اشاره دارد.

قلیزاده اضافه کرد: در مبحث پرداخت بهای سوخت هم مشکلات مشابه وجود دارد و باید به سمت نوسازی، بومی‌سازی، تسهیل و فضای رقابتی و دور از انحصار حرکت کنیم.