آی‌سی‌تی نیوز – روسیه در نظر دارد به منظور مقابله با تحریم ها، ارز دیجیتال ملی خود را با پشتوانه روبل تا سال ۲۰۲۱ میلادی راه اندازی کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ روسیه از کشورهایی است که به دنبال عرضه ارز دیجیتال ملی و بهره مندی از این فرصت در فضای مجازی است. در این […]

آی‌سی‌تی نیوز – روسیه در نظر دارد به منظور مقابله با تحریم ها، ارز دیجیتال ملی خود را با پشتوانه روبل تا سال ۲۰۲۱ میلادی راه اندازی کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ روسیه از کشورهایی است که به دنبال عرضه ارز دیجیتال ملی و بهره مندی از این فرصت در فضای مجازی است. در این باره رئیس بانک مرکزی روسیه گفته است آزمایش ارز دیجیتال ملی روسیه را در پایان سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد. ارز دیجیتال ملی روسیه با پشتوانه روبل می تواند ابزاری برای مقابله با تحریم ها باشد.

 

وضع قوانین سختگیرانه برای مدیریت ارز دیجیتال در روسیه

در راستای سازماندهی ارزهای دیجیتال در روسیه، عضو کمیسیون حمایت حقوقی از اقتصاد دیجیتال روسیه خاطر نشان کرده است که مشاغل خارجی بر پایه ارز دیجیتال، از جمله صرافی و سرمایه گذاران، باید اطلاعات مربوط به عملیات های رمزارزهای روسی خود را هر سه ماه یکبار به سازمان مالیات ارسال کنند. روسیه برای متخلفان مجازات سختی در نظر گرفته است که بر اساس آن مجازات فقط محدود به جریمه نقدی نیست. عدم اعلام دارایی کیف پول رمز ارزی که سالانه بیش از یک میلیون روبل حدود ۱۳۰۰۰ دلار در آن مبادلات انجام شده، به جرم کیفری تا سه سال زندان تبدیل می شود. همچنین کار در اردوگاه های اجباری نیز می تواند یکی از مجازات ها باشد.

همچنین قوانین جدید کاربران ارزهای دیجیتال را ملزم می کند در صورتی که کیف پولشان حاوی ۱۰۰ هزار روبل روسیه است، سوابق تراکنش، آدرس کیف پول و تراز مالی شان را گزارش کنند. طبق این قانون برای کاربرانی که در طول بازه یک ساله، کیف پولی با بیش از یک میلیون روبل داشته باشند و آن را گزارش نکنند، کار اجباری و تا سقف سه سال زندان در نظر گرفته می شود.

 

روبل پشتوانه ارز دیجیتالی ملی روسیه

طبق اعلام مقامات روسی، روبل دیجیتال در کنار روبل های کاغذی در چرخه خواهند بود و قرار نیست روبل های کاغذی از چرخه به طور کامل خارج شوند بلکه هدف سهولت انجام تراکنش ها با امکان نگهدای روبل در کیف پول الکترونیکی و انجام عملیات پرداخت و دریافت با استفاده از موبایل خواهد بود.

به گفته بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتالی باعث نوآوری و رقابت بیشتر در بخش مالی خواهد شد چرا که باعث انتقال سریع تر و آسان تر وجه بین طرفین معامله می شود و پروژه‌های دولتی نیز با برنامه ریزی بهتری انجام می شود. در گزارش بانک مرکزی روسیه آمده است امکان مخفی ماندن هویت کاربران روبل دیجیتالی وجود ندارد. هم چنین قرار است میزان ارز دیجیتالی که فرد می تواند در هر زمان در اختیار داشته باشد به میزانی معین و محدود باشد.