آی‌سی‌تی نیوز – مشاور فرهنگی و رسانه‌ای وزیر ارتباطات گفت: تمامی پروژه های توسعه ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پیوست فرهنگی خواهند شد. مهدی سالم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توسعه اینترنت و زیرساخت‌های فضای مجازی بدون پیوست فرهنگی آسیب زا است، […]

آی‌سی‌تی نیوز – مشاور فرهنگی و رسانه‌ای وزیر ارتباطات گفت: تمامی پروژه های توسعه ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پیوست فرهنگی خواهند شد.

مهدی سالم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توسعه اینترنت و زیرساخت‌های فضای مجازی بدون پیوست فرهنگی آسیب زا است، گفت: از این رو وزیر ارتباطات با تاکید بر تحقق منویات رهبری، در حکم انتصاب مشاور فرهنگی این وزارتخانه، بر لزوم تهیه پیوست فرهنگی برای تمامی طرح‌های توسعه‌ای در بخش ICT تاکید کردند.

وی گفت: از این پس تمام طرح‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پیوست فرهنگی خواهند شد و در کنار توسعه باید به مقوله محتوا نیز توجه شود.

سالم افزود: در این راستا وزارت ارتباطات همکاری با وزارت ارشاد، سازمان صدا و سیما و بخش خصوصی فعال در حوزه محتوا را در دستور کار دارد. البته این به معنای تولید محتوا نیست؛ بلکه قصدمان این است که برای طرح‌های این حوزه، نقشه راه فرهنگی تهیه کنیم.

مشاور وزیر ارتباطات گفت: برای مثال یکی از انتقاداتی که به طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی وارد است به ضعف آن در بازاریابی سیاستگذاری مربوط می‌شود. به دلیل ضعف در عملیات رسانه‌ای و نبود پیوست رسانه‌ای و فرهنگی برای این طرح، جهت گیری ها و مخالفت‌های بسیاری با آن شد.

به گزارش مهر، روز گذشته عیسی زارع پور «مهدی سالم» را به‌عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای خود منصوب کرد. تدوین پیوست فرهنگی و رسانه‌ای برای طرح‌ها و پروژه‌های کلان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری عملیاتی شدن آن‌ها از جمله ماموریت‌هایی است که در حکم مهدی سالم آمده است.