جایگاه نخست روسیه در درخواست‌ حذف محتوا از گوگل
جایگاه نخست روسیه در درخواست‌ حذف محتوا از گوگل

آی‌سی‌تی نیوز – طی سال‌های گذشته روسیه بیشترین میزان درخواست حذف محتوا را از گوگل داشته است. به گزارش سایبربان؛ گزارش‌ها حاکی از آن هستند که طی ده سال گذشته، روسیه در شمار درخواست‌های حذف محتوای ارسال‌شده به گوگل، جایگاه نخست را کسب کرده است. طی این مدت این کشور ۱۲۳۶۰۶درخواست برای حذف ۹۵۰ هزار […]

آی‌سی‌تی نیوز – طی سال‌های گذشته روسیه بیشترین میزان درخواست حذف محتوا را از گوگل داشته است.
به گزارش سایبربان؛ گزارش‌ها حاکی از آن هستند که طی ده سال گذشته، روسیه در شمار درخواست‌های حذف محتوای ارسال‌شده به گوگل، جایگاه نخست را کسب کرده است. طی این مدت این کشور ۱۲۳۶۰۶درخواست برای حذف ۹۵۰ هزار محتوا ثبت کرده است.

بر اساس آمارهای گوگل، از سال ۲۰۱۱، مقامات روسیه بیش از نیمی از تعداد کل درخواست‌ها را ارسال نموده‌اند. از سال ۲۰۱۱، ۶۰% از درخواست‌های حذف محتوا را روسیه ارسال کرده است. تا اواسط سال ۲۰۱۲، روسیه حتی ازنظر تعداد درخواست‌های حذف داده‌ها جزء ۱۵ کشور هم نبوده، اما از ۲۰۱۶ جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

در مقابل، گوگل نیز به دلیل ظهور قوانین جدید در حوزه تنظیم رونت روسیه بیشتر به این درخواست‌ها پاسخ داده و بهانه چندانی برای رد درخواست‌های نهادهای دولتی روسیه نداشته است.

پس از روسیه کشورهای ترکیه با تعداد درخواست ۱۴۲۳۱، هند ۹،۸۹۹ و ایالات متحد با شمار درخواست ۹،۶۲۷ به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم قرارگرفته‌اند.

تا اواسط سال ۲۰۱۸، درخواست‌ها عمدتا مربوط به ویدئوهای یوتیوب بوده و اکنون نیز روس‌ها بیشتر خواستار حذف لینک از نتایج جستجو هستند. در سال ۲۰۱۷ در روسیه، موتورهای جستجو بنا به درخواست روسکام نادزور موظف شده‌اند لینک‌ها را از نتایج جستجو حذف کنند.