blank

آی‌سی‌تی نیوز – ۴ موتور جستجوی رقیب گوگل از قانونگذاران اتحادیه اروپا خواسته‌اند قوانین جدیدی علیه این شرکت آمریکایی وضع کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنها در نامه‌ای تاکید کرده‌اند هنوز نتایج مثبتی از رأی آنتی تراست علیه گوگل را رصد نکرده‌اند. کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی جریمه ای […]

آی‌سی‌تی نیوز – ۴ موتور جستجوی رقیب گوگل از قانونگذاران اتحادیه اروپا خواسته‌اند قوانین جدیدی علیه این شرکت آمریکایی وضع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنها در نامه‌ای تاکید کرده‌اند هنوز نتایج مثبتی از رأی آنتی تراست علیه گوگل را رصد نکرده‌اند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی جریمه ای ۴.۲۴ میلیارد یورویی برای گوگل وضع کرد زیرا به طور غیرقانونی از اندروید برای تثبیت سلطه خود بر بازار موتور جستجو استفاده کرده بود. کمیسیون به شرکت دستور داد تا شرایط را برای فعالیت عادلانه رقبای دیگر فراهم کند.

پس از آن گوگل تغییراتی انجام داد و ۴ ماه قبل اعلام کرد به رقبایش اجازه می‌دهد برای نصب پیش فرض در سیستم عامل اندروید در اروپا با یکدیگر رقابت کنند.

اما موتور جستجوی آمریکایی داک داک گو، Ecosia آلمان، Qwant و Lilo فرانسه معتقدند قانونگذاران باید با استفاده از لایحه‌ای که مارگارت وستاگر (کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا) آن را تنظیم کرده، وجود رقابت در بازار را تضمین کنند. این لایحه «قانون بازارهای دیجیتال» نام دارد.

این موتورهای جستجو در نامه‌ای مشترک به قانونگذاران پارلمان اتحادیه اروپا نوشته‌اند: هرچند در این اواخر تغییراتی ایجاد شده اما به دلیل وجود محدودیت‌ها در آن، تصور نمی‌کنیم تغییر قابل توجهی در سهم بازار موتور جستجوها ایجاد شود.

به گفته آنها در دستگاه‌های اندروید منو ترجیحاتی که به کاربران اجازه می‌دهد موتور جستجوی مورد نظرشان را انتخاب کنند، روی کروم دسک تاپ یا سیستم‌های عامل دیگر وجود ندارد و فقط یک بار به کاربران نشان داده می‌شود.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا پس از تأیید قانونگذاران و کشورهای این منطقه احتمالاً در ۲۰۲۳ میلادی اجرایی شود.