آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات گفت: در تلاش هستیم ۳۰ پله جایگاه ایران را در زمینه دولت هوشمند ارتقا دهیم. به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی ناجا اظهار کرد: امروز فناوری و ارتباطات زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است، امروزه […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات گفت: در تلاش هستیم ۳۰ پله جایگاه ایران را در زمینه دولت هوشمند ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی ناجا اظهار کرد: امروز فناوری و ارتباطات زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است، امروزه دیگر کسی بدون فناوری و اطلاعات نمی‌تواند زندگی کند.

وی افزود: ظرف مدتی کوتاهی زیرساخت‌های خوبی از سوی جوانان ایرانی برای آموزش مجازی در زمان کرونا آماده شد و همین امر سبب شد تا از جهان عقب نمانیم.

زارع پور گفت: پلیس باید به روز و مجهز به فناوری‌های روز باشد تا بتواند اگر حقی از کسی ضایع شد احقاق حق کند.

وزیر ارتباطات گفت: پلیس برای حفظ منافع مردم باید دائماً به روز شود و به فناوری‌های جدید تسلط داشته باشد و حتی یک قدم از دیگران جلوتر باشد.

وی گفت: پلیس باید مرکز دیده بانی برای فناوری‌های جدید داشته باشد، که البته تا به امروز هم پلیس فتا عملکرد مناسب داشته است.

زارع پور خاطرنشان کرد: پلیس از نخستین سازمان‌هایی بود که معاونت فناوری داشت و این نشان دهنده پیشگام بودن نیروی انتظامی در زمینه فناوری بود.

زارع پور درباره استفاده از فناوری‌های نوین در پلیس خاطرنشان کرد: باید طعم شیرین فناوری در بخش دولتی را به مردم بچشانیم. مردم در بخش غیردولتی و خصوصی این خدمات را دریافت می‌کنند و انتظار دارند در بخش دولتی هم این خدمات را دریافت کنند و برای این منظور لازم است بخش فناوری اطلاعات در سازمانها جدی گرفته شود و این اتفاق در پلیس افتاده است و لازم است تا تقویت شود تا در جهت افزایش رضایتمندی مردم اقدامات انجام شود.

وی ادامه داد: مردمی که به پلیس مراجعه می‌کنند در نهایت استیصال هستند و اگر در چنین شرایطی کار مردم با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود قطعاً دعای خیر این افراد باعث خیر و برکت در زندگی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: باید خدمات در حوزه‌های مختلف را به صورت یکپارچه به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم تبادل بین دستگاه‌ها را تسهیل کنیم و از همین رو زیر ساخت جدید برای راهبری استقرار دولت الکترونیک تدوین می‌کنیم تا یک سازمان در نهایت در دولت پاسخگو باشد. شاخص کیفیت در دنیا ۸۰ و شاخص کمیت در استفاده از دولت الکترونیک ۱۳۰ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص حمایت مالی پیشنهادی به رئیس جمهور داده ایم تا منابع فرا دستگاهی برای توسعه دولت هوشمند در اختیار ما قرار بگیرد. اگرچه تحریم‌ها اثرگذار است اما ما از پلتفرم‌های داخلی نیز استفاده می‌کنیم اما اگر بخواهیم پلتفرم‌های داخلی تقویت شوند باید بتوانیم از طریق این ظرفیت‌ها خدمات را هم ارائه دهیم بویژه بخش پیام رسان های داخلی باید جدی گرفته شود و ما در این خصوص نیز برنامه مفصلی داریم.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم در وزارت ارتباطات اتصال مجازی بین سازمان‌ها راحت‌تر و سریع‌تر باشد. در تلاش هستیم ۳۰ پله جایگاه ایران را در زمینه دولت هوشمند ارتقا دهیم.

زارع‌پور ظهر همچنین در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های هوشمندسازی پلیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت قطعی برخی از سامانه‌های سازمان‌های دولتی مانند تأمین اجتماعی در هنگام مراجعه ارباب رجوع، اظهار کرد: برای ارائه یک خدمت فناوری‌پایه لازم است که حتماً هم زیرساخت مناسب از نظر شبکه‌ای وجود داشته، هم سرویس، سرویس پایدار و هم دستگاه‌های مورد استفاده توسط همکاران ما پایدار باشد، یعنی از ابتدا تا انتهای خط باید همه با هم یکپارچه کار کنند و به همین منظور در یک نقطه این خدمات باید پایش شود.

وزیر ارتباطات افزود: ما در وزارت ارتباطات زیرساختی را فراهم خواهیم کرد که تمام خدمات ارائه شده توسط بخش‌های دولتی را پایش کنیم. اکنون روزانه میلیون‌ها تراکنش بین سازمانی انجام می‌شود که ما پایش مدنظر را انجام می‌دهیم و اگر سیستمی دچار مشکل شود در لحظه متوجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیشتر برای مردم مهم است که وزارت ارتباطات، ارتباطات بین مردمی را در حین استفاده از فناوری‌ها پایدار نگه دارد.

این مقام مسئول متذکر شد: به دنبال این هستیم تمام خدماتی که مردم برای زندگی یومیه احتیاج دارند از طریق یک درگاه واحد با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی کشور در اختیار آنها قرار دهیم و آن موقع می‌توانیم کیفیت را در لحظه پایش کنیم.

زارع‌پور افزود: این کاری پیوسته است و یکباره نیست که در مدت یکسال آینده فاز نخست این کار را آغاز می‌کنیم.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه امروز شاهد ارائه خدمات نوین توسط نیروهای پلیس هستیم، گفت: اکنون تمام زندگی مردم به فضای مجازی و فناوری گره خورده که پلیس باید مقتدرانه در این فضا حضور داشته باشد و به ابزار روز مجهز بوده تا بتواند حافظ منافع مردم باشد و اقدامات خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

سردار حسین اشتری؛ رئیس پلیس کشور نیز در ادامه به اقدامات پلیس درباره هوشمندسازی اشاره و اظهار کرد: با توجه به گستردگی مأموریت‌های پلیس و تأکیدات فرمانده کل قوا در بحث هوشمندسازی پلیس، گام‌های خوبی در این راستا طی سال‌های گذشته برداشته شده است، امروز نیز شاهد به کارگیری بخشی از سامانه‌ها برای این هدف بودیم.

وی بیان کرد: معتقدیم با توجه به اینکه زندگی مردم با فضای مجازی و تکنولوژی روز گره خورده، باید پلیس نیز در این رابطه بتواند به روز و کارآمد باشد و با پیشرفت در این حوزه ارائه خدمت کند.

رئیس پلیس کشور یادآور شد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما گام‌های مؤثری برداشته شده و حرکت شتابان، خوب و رو به رشد نیروی انتظامی ما را امیدوار می‌کند که بتوانیم این مسیر را به خوبی و خدمتگزاری را با کیفیت بالاتر و دقت بیشتر تسریع کنیم.