نقش همراه‌اول در توسعه جهانی مناسبات مذهبی
نقش همراه‌اول در توسعه جهانی مناسبات مذهبی

آی‌سی‌تی نیوز –  در ۲ سال اخیر به علت شرایط حاکم بر دنیا، استفاده از فناوری در عرصه‌های مختلف رشد بی‌سابقه‌ای داشت که از آن جمله می‌توان به پوشش زنده و آنلاین مناسبت‌های مذهبی برای علاقه‌مندان در سراسر دنیا اشاره کرد. همراه‌اول در راستای مسوولیت اجتماعی خود، در سال‌های قبل تنها به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی […]

آی‌سی‌تی نیوز –  در ۲ سال اخیر به علت شرایط حاکم بر دنیا، استفاده از فناوری در عرصه‌های مختلف رشد بی‌سابقه‌ای داشت که از آن جمله می‌توان به پوشش زنده و آنلاین مناسبت‌های مذهبی برای علاقه‌مندان در سراسر دنیا اشاره کرد.
همراه‌اول در راستای مسوولیت اجتماعی خود، در سال‌های قبل تنها به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی محدود نماند و به گسترش محتوای دیجیتال و تولید و حمایت از برنامه‌های مذهبی و مناسبتی به ویژه در ایام محرم و اربعین پرداخت.
نکته قابل توجه آنکه تولید برنامه‌های مذکور، علاوه بر ترویج فرهنگ محرم، منجر به فراهم‌سازی بستر حضور زنده و در لحظه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در مناسباتی شد که سال‌ها به دلایل مختلف از حضور در آنها محروم مانده بودند و حالا به کمک همراه‌اول توانسته‌اند از حضور در مراسم‌های مذهبی بهره ببرند.
به عبارت دیگر می‌توان گفت همراه‌اول نقش ویژه‌ای در توسعه جهانی مناسبات مذهبی بر بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ایفا کرده و حلقه وصل علاقه‌مندان شده است.
یکی از این برنامه‌ها، ویژه‌برنامه «مهلا» در ایام ماه محرم بود که با اجرای آقای محمدحسین پویانفر و مهمانان به نامی اعم از هنرمندان و نام آشنایان برگزار شد و با استقبال بالای مخاطبان همراه‌ شد.
نکته قابل توجه آنکه بعد از این ویژه برنامه، مجری اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در صفحه شخصی اینستاگرام خود کرد و از مخاطبان پرسید که آیا علاقه‌مند به پخش ویژه برنامه سری جدید برای ایام اربعین هستند که این سوال با مشارکت بسیار عالی و استقبال مخاطبان مواجه شد و به این ترتیب بخش دوم این ویژه برنامه نیز در دستور کار قرار گرفت.
ویژه برنامه «قدمگاه» هم که به پوشش زنده و تصویری از مسیر پیاده‌روی اربعین اختصاص داشت، از دیگر ویژه‌برنامه‌های پرطرفدار بود که از طریق روبیکا (سوپراپلیکیشن همراه‌اول) پخش شد و دل‌های علاقه‌مندان و عشاق جامانده از سفر کربلا را به زائران پیوند داد.
به این ترتیب ویژه برنامه قدمگاه با پوشش زنده و تصویری از مسیر پیاده‌روی زائران، همه روزه در ساعات ۱۰، ۱۳، ۱۷، ۲۱ و ۲۳ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.
همراه‌اول اما با در نظرگرفتن آسایش مخاطبان، هزینه دسترسی به مناسبت‌های مذکور را برای علاقه‌مندان در داخل کشور بر بستر روبیکا رایگان کرد تا امکان حضور حداکثری و بدون دغدغه در این مراسم‌ها برای مخاطبان فراهم باشد.
به عبارت دیگر ورود همراه‌اول به عرصه حمایت از تولید محتوای مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی، همچون ورود این اپراتور به دیگر زمینه‌های آموزشی، اقتصادی و … منجر به ایجاد یک الگو و تحول جدید در این عرصه و اقشار مختلف جامعه شد.
این اقدامات همراه‌اول اما تا سطح پوشش زنده از مراسم هیات‌ها و اعطای اینترنت رایگان به تکایا و مکان‌های مذهبی در ایام محرم نیز پیش رفت، که به استقبال مردم و تقدیر هیات‌ها و متولیان امور مذهبی از همراه اول منجر شد.
به این ترتیب حالا پرچم مجازی عاشورا توسط همراه‌اول بالا رفته و این اپراتور پیشران حمایت از توسعه محتوای مبتنی بر فرهنگ و مذهب در فضای مجازی نیز شده است.