درخواست پلیس از وزارت ارتباطات برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات
درخواست پلیس از وزارت ارتباطات برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات

آی‌سی‌تی نیوز – معاون فناوری اطلاعات ناجا از وزارت ارتباطات خواست تا شبکه ملی ارتباطات را تکمیل کند. به گزارش ایسنا، سردار احمد دولت خواه در مراسم رونمایی از پروژه های هوشمندسازی پلیس که با حضور وزیر ارتباطات، فرمانده ناجا و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد این نیرو در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون فناوری اطلاعات ناجا از وزارت ارتباطات خواست تا شبکه ملی ارتباطات را تکمیل کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد دولت خواه در مراسم رونمایی از پروژه های هوشمندسازی پلیس که با حضور وزیر ارتباطات، فرمانده ناجا و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد این نیرو در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: درخواست ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کند. چرا که لازم است یک زیرساخت امن برای تبادل داده ملی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما به شدت نیازمند این شبکه هستیم، افزود: امیدواریم که حمایت های بیشتری در این زمینه انجام شده و این اقدامات انجام شود.

دولت خواه با بیان اینکه نیروی انتظامی به داده های دیگر سازمان ها نیز احتیاج پیدا می کند، گفت: ما به بیش از ۱۳ سازمان داده های خود را ارائه می دهیم و انتظار داریم که دیگر سازمان ها نیز داده های خود را با ما به اشتراک بگذارند و امیدواریم که این روند تسهیل شود.

وی بر ضرورت بومی سازی سامانه های امنیتی تاکید کرد و اظهار کرد: سامانه های امنیتی باید بومی باشد و اگر نباشد آسیب پذیری ما بالا می رود و در آنجا یک خلأ جدی ایجاد می شود.

وی از وزارت ارتباطات خواست که از طرح ها و پروژه های هوشمندسازی حمایت مالی و پشتیبانی معنوی را نیز انجام دهند و گفت: یکی ازوظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کل کشور توسعه همین موارد است و نیروی انتظامی نیز در سراسر کشور وظیفه مهمی در این زمینه بر عهده دارد.