آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است نخستین جلسه کمیسیون مشترک بررسی « طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» فردا یکشنبه تشکیل شود. به گزارش خبرنگار مهر، طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که با هدف تنظیم گری و قانون […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است نخستین جلسه کمیسیون مشترک بررسی « طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» فردا یکشنبه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که با هدف تنظیم گری و قانون گذاری خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کشور و به پیشنهاد نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شده است، پس از بررسی کارشناسی و اصلاح مواردی از آن، مردادماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و برای بررسی نهایی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، به تصویب رسید.

پس از آن نیز مقرر شد کمیسیون مشترکی با عنوان «کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» با عضویت حدود ۲۳ نفر از نمایندگان منتخب کمیسیون‌های تخصصی مجلس در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل و به بررسی جزئیات این طرح برای تصویب نهایی با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه، بپردازد.

مطابق با آنچه که تاکنون اعلام شده است، کمیسیون‌های برنامه و بودجه، صنایع و معادن، اقتصادی، فرهنگی، آموزش و تحقیقات، نمایندگان منتخب کمیسیون‌های جهش تولید، قضائی و اجتماعی نمایندگان منتخب خود را برای عضویت در این کمیسیون مشترک معرفی کرده اند.

ترکیب این کمیسیون مشترک شامل حضور الیاس نادران و مهرداد گودرزوند چگینی از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، رضا تقی پور، لطف الله سیاهکلی، علی جدی و مصطفی طاهری از کمیسیون صنایع و معادن، احمد امیرآبادی فراهانی و محمد باقری بنابی از کمیسیون اقتصادی، غلامرضا منتظری، بیژن نوباوه‌وطن، حسین میرزایی و سیدعلی یزدی‌خواه از کمیسیون فرهنگی، احمدحسین فلاحی و مهرداد ویس کرمی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، محسن زنگنه و غلامرضا نوری قزلجه از کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، موسی غضنفرآبادی، حسن نوروزی و محمدتقی نقدعلی از کمیسیون قضائی و حقوقی و علی اصغر عنابستانی از کمیسیون اجتماعی می‌شود.

تاکنون اسامی نمایندگان کمیسیون امنیت ملی برای حضور در کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی اعلام نشده است.

با این حال گفته می‌شود که قرار است نخستین جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی فردا یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ تشکیل شود.

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأیید این خبر تاکید کرد: قرار است نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی فردا یکشنبه با حضور اکثریت اعضا تشکیل شود و در این جلسه ساختار کمیسیون، رئیس، نایب رئیس، سخنگو و دبیر آن نیز مشخص خواهد شد.

به گفته وی، پس از این جلسه و تعیین ساختار این کمیسیون، برگزاری جلسات کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی روند عادی خود را طی می‌کند و به بررسی ابعاد مختلف این طرح طبق برنامه ریزی های تعیین شده می‌پردازد.

به گزارش مهر، قرار است نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی ظرف مدت حدود ۵ ماه ابعاد این طرح را برای اجرای آزمایشی در کشور بررسی و تصویب کنند.