مسکو: قطع فیس‌بوک نیاز به اینترنت داخلی را تایید کرد
مسکو: قطع فیس‌بوک نیاز به اینترنت داخلی را تایید کرد

آی‌سی‌تی نیوز – در پی از کار افتادن خدمات مربوط به شبکه اجتماعی فیسبوک در روز دوشنبه، شبکه‌های اجتماعی روسیه افزایش چشمگیر فعالیتهای خود را گزارش کردند که به گفته مقامهای مسکو نشان دهنده حقانیت این کشور در توسعه پلتفرمهای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی داخلی است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه […]

آی‌سی‌تی نیوز – در پی از کار افتادن خدمات مربوط به شبکه اجتماعی فیسبوک در روز دوشنبه، شبکه‌های اجتماعی روسیه افزایش چشمگیر فعالیتهای خود را گزارش کردند که به گفته مقامهای مسکو نشان دهنده حقانیت این کشور در توسعه پلتفرمهای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی داخلی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه سالهاست به دنبال افزایش حاکمیتش بر بخش اینترنت بوده و در همین راستا شرکتهای فن آوری خارجی را برای حذف محتواها و ذخیره کردن داده در روسیه تحت فشار قرار می دهد. همچنین این کشور قابلیتش در بلوکه کردن پلتفرمهایی که قوانینش را می‌شکنند تقویت کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جریان قطعی شش ساعته خدمت فیسبوک در روز دوشنبه اظهار کرد این اتفاق “به این سوال که آیا ما نیازمند شبکه‌های اجتماعی و پلتفرمهای اینترنتی داخلی هستیم پاسخ می‌دهد”.

فیسبوک دلیل این قطعی که باعث عدم دسترسی ۳.۵ میلیارد کاربر به پلتفرمهایی نظیر واتساپ، اینستاگرام و مسنجر شد را تغییر ناقص تنظیمات اعلام کرد.

بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه موسوم به Vkontakte تعداد کاربران روزانه خیلی بیشتری در این کشور نسبت به فیسبوک دارد و پس از قطعی اخیر خدمات فیسبوک جهشی در پیامهای تبادل شده و حضور کاربران در این شبکه اجتماعی را گزارش کرد.

روزنامه ایزوستیای روسیه با نقل قول از مارینا کراسنووا، رئیس این شبکه اجتماعی نوشت که گفته است: تعداد بازدیدهای ویدیویی در شبکه Vkontakte افزایش ۱۸ درصدی و تعداد پیامهای ارسال شده در مسنجر آن افزایش ۲۱ درصدی در این مدت داشته است.

او بیان کرد، مخاطبان این سایت در مقایسه با روز قبل از آن ۱۹ درصد افزایش یافتند.

بر اساس گزارش ریانووستی، همچنین شبکه Odnoklassniki، یک شبکه اجتماعی محبوب دیگر روسی نیز اعلام داشت، فعالیتهای این سایت در طی قطعی خدمات فیسبوک افزایش یافته است.

شرکت فن آوری مشهور Mail.Ru روسیه مالک دو شبکه اجتماعی Vkontakte و Odnoklassniki است.

اوایل سال جاری میلادی روسیه به اجرای آزمایشی خارج شدن از اینترنت جهانی با هدف محافظت از این کشور در برابر قطع شدن از زیرساختهای خارجی پرداخت.