الکترونیکی شدن ۹۵ درصد ابلاغ‌ها در قوه قضاییه
الکترونیکی شدن ۹۵ درصد ابلاغ‌ها در قوه قضاییه

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس قوه قضائیه گفت: در مواردی که لازم است دستگاهی برای تولیدکنندگان مجوز صادر کند باید صدور مجوز تسریع شود و اگر فرد شرایط صدور مجوز را دارد دیگر در پیچ و خم اداری گیر نکند. به گزارش دانشجو، محسنی اژه‌ای در جریان سفر به قزوین در دیدار با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس قوه قضائیه گفت: در مواردی که لازم است دستگاهی برای تولیدکنندگان مجوز صادر کند باید صدور مجوز تسریع شود و اگر فرد شرایط صدور مجوز را دارد دیگر در پیچ و خم اداری گیر نکند.

به گزارش دانشجو، محسنی اژه‌ای در جریان سفر به قزوین در دیدار با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان گفت: اگر در جنگ اقتصادی قرار داریم باید شرایط آن را بپذیریم، در شرایط جنگی باید با لوازم خودش کار کنیم، کسانی که در میدان جنگ هستند باید از هر جهت پشتیبانی شوند، موانع سر راه آن‌ها برداشته شود و جنگ در اولویت امور قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یک سری لوازم از طرف مسئولین باید ایجاد شود و یک سری لوازم از سوی سربازان جنگ اقتصادی که همان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند باید رعایت شود تا در این جنگ به پیروزی برسیم.

این مسئول گفت: در مواردی که لازم است دستگاهی مجوز صادر کند باید صدور مجوز تسریع شود و اگر فرد شرایط صدور مجوز را دارد دیگر در پیچ و خم اداری گیر نکند، اگر چنانچه خدای نکرده کسانی قانون را رعایت نمی‌کنند و در صدور مجوز تعلل می‌کنند، دستگاه‌های مختلف نظارتی از منظر خودشان ورود کنند و بررسی صورت بگیرد.

اژه‌ای تصریح کرد: اگر در برخی مسائل مثل مالیات، واگذاری‌ها، مسائل بانکی و مواردی از این دست اختلافی پیش آمد در قوه قضائیه کارگروه‌های مشترک ایجاد شود و یک به یک مسائل را حل کنیم و از همان ابتدا پرونده قضایی تشکیل نشود بلکه تلاش شود پیش از تشکیل پرونده مشکل در کار گروه حل شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت حداکثر صنوف و بخش خصوصی در حل مشکلات استفاده شود، اما اگر موضوع حل نشد و در نهایت پرونده تشکیل شد، در همان ابتدا با کمک صنوف و بخش خصوصی و مردم تلاش برای صلح و سازش صورت بگیرد و باز اگر مسئله حل نشد از نظرات متخصصان استفاده شود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما از همان ابتدای ورود به قوه قضائیه کارگروهی تشکیل دادیم که ببینیم در بخش‌های مختلف مردم چه مشکلاتی با ما دارند و تلاش کنیم هر مشکلی که مربوط به ماست را رفع کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد ابلاغ‌ها را توانستیم الکترونیکی کنیم و خیلی از استعلام‌های ما کاغذی نیست، گفت: امسال بودجه ما دوسقفی شده که سقف دوم برای الکترونیک شدن است، ولی متأسفانه سقف دوم تحقق نیافت در حالی که ما روی این موضوع حساب کرده بودیم، از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که در اصلاح این قانون به ما کمک کنند چراکه در بسیاری از موارد با هماهنگی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.