آی‌سی‌تی نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کلیه واحدهای تولیدی، صنوف و شرکت های پخش ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت هستند و عدم ثبت هر گونه ورود و خروج کالا به منزله قاچاق و عرضه خارج از شبکه محسوب می شود. ناصر فغفوری در گفت و گو […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کلیه واحدهای تولیدی، صنوف و شرکت های پخش ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت هستند و عدم ثبت هر گونه ورود و خروج کالا به منزله قاچاق و عرضه خارج از شبکه محسوب می شود.

ناصر فغفوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به استناد مصوبه کارگروه تنظیم بازار و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در راستای شفافیت در انجام معاملات و رصد دقیق و سیستماتیک کالا به خصوص کالاهای اساسی، کلیه واحدهای تولیدی ، اصناف و شرکت های پخش مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت شدند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه وظیفه رصد معاملات، خرید و فروش و واردات و صادرات کالا توسط تجار را بر عهده دارد تصریح کرد: در مرحله اول ثبت اقلام اساسی از قبیل روغن نباتی، شکر، برنج، چای، کره، مرغ، محصولات فولادی، سیمان، اقلام ضدعفونی کننده و شوینده، ماسک، پوشاک بچه و شیرخشک، لوازم خانگی، حبوبات، تایر سبک و سنگین و انواع کالاهای پتروشیمی و روغن موتور در برنامه کاری قرار گرفته است.

فغفوری تصریح کرد: کلیه تولیدکنندگان، پخش کنندگان، عمده فروشان، خریداران و فروشندگان خرد باید ضمن ثبت نام در سامانه، نسبت به ثبت ورود و خروج کالاها اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: چنانچه اقلام در هر یک از مراحل خرید و فروش در سامانه ثبت نشود در صورت مشاهده توسط بازرسین یا نیروی انتظامی در حین جابجایی، بعنوان قاچاق و عرضه خارج از شبکه تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده تعزیراتی با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

فغفوری یادآور شد: واحدهای صنعتی استان جهت رفع هرگونه مشکل در این خصوص می توانند به معاونت امور صنایع سازمان، واحدهای معدنی و صنایع معدنی به معاونت امور معادن سازمان، اصناف به معاونت بازرگانی مراجعه کنند. همچنین در اتاق اصناف، محلی به منظور ثبت نام صنوف در سامانه جامع تجارت در نظر گرفته شده است که می تواند پاسخگوی سوالات، ابهامات و راهنمای صنوف باشد.