آی‌سی‌تی نیوز – با توجه به اظهارات مسئولان مبنی بر رفع مشکلات زیر ساختی نسخه جدید سامانه شاد همچنان ایراداتی در اجرایی شدن این سامانه وجود دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران از آنجایی که همه گیری کرونا به سرعت پیش رفت و از سوی دیگر آموزش های حضوری جای خود را به آموزش های مجازی […]

آی‌سی‌تی نیوز – با توجه به اظهارات مسئولان مبنی بر رفع مشکلات زیر ساختی نسخه جدید سامانه شاد همچنان ایراداتی در اجرایی شدن این سامانه وجود دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از آنجایی که همه گیری کرونا به سرعت پیش رفت و از سوی دیگر آموزش های حضوری جای خود را به آموزش های مجازی داد؛ اپلیکیشن شاد به ابتکار آموزش و پرورش روی کار آمد.

بستری مجازی که به دلایل مختلفی مانند نبود زیر ساخت های مناسب برای بهبود و تسریع آموزش مجازی دانش آموزان را دچار مشکلاتی کرد که همین امر موجب شد تا استقبال از این بستر مجازی به میزانی که برای آن متصور شده بودند به کار گرفته نشود، اما توسعه این شبکه موجب شد تا فعالیت این اپلیکیشن آموزشی مخاطبان بیشتری جذب کند.

در ابتدای امر خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان با مشکلاتی در این سامانه مواجه بودند و همین مشکلات باعث کند شدن روند تدریس یا بروز مشکلاتی از این قبیل برای معلمان و دانش آموزان شد. خوشبختانه با پیشرفت اپلیکیشن شاد در سال جاری و همچنین اصلاحاتی که در نسخه جدید این اپلیکیشن ایجاد شد و هم اکنون نیز با رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن شاد ۳ با زیر ساخت های طراحی شده و دقیق، تصور می شود در سال تجصیلی جدید دانش آموزان و معلمان با مشکلی در خصوص تدریس و تحصیل مجازی رو به رو نخواهند شد.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نسخه جدید شبکه شاد، داشبوردهایی در اختیار مدیران قرار داده شده که می‌توانند یک نظارت دقیق‌تر و بهتر در مدارس و کلاس داشته باشند و امکان اضافه شدن به تعداد مکالمات و برنامه صوتی که سرعت معلم را بالا برده است ایجاد شده است.

همپنین به گفته او بهبود عملکرد حضور و غیاب دانش آموزان، ارتقای ارزشیابی‌ها و برگزاری آزمون‌های معتبر و روایی و استانداردهای بهتر، طراحی جدید سامانه شاد است که می‌تواند به ماندگاری و حضور دانش‌آموزان کمک کند.

حبیبی با اشاره به اینکه در فضای سیدا باگ طبیعی است و باید در اسرع وقت آن را حل کنیم، به مشکلات تشکیل کلاس‌ها در شاد هم اشاره کرد و گفت: با رونمایی از نسخه جدید شاد و شروع سال تحصیلی جدید که از سوم مهر آغاز می‌شود تمام اطلاعات دانش آموزان به شاد منتقل می‌شود و از بابت احراز هویت نگرانی وجود ندارد.

به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات آموزش و پرورش سعی شده است تا از چالش‌های سال قبل جلوگیری شود، بر این اساس تمام امکانات لازم در اختیار مدیر مدرسه و معلم قرار داده می‌شود و اگر کلاس بندی و انتقال اطلاعات دانش آموزان به شاد منتقل نشد، مدیر مدرسه می‌تواند گروه درسی تشکیل داده، معلم و دانش آموزان را به شاد اضافه کند.

او در پاسخ به اینکه آیا اپلیکشن مربوط به نسخه iOS شاد آماده بهره برداری است یا خیر، گفت: برای ارائه نسخه iOS قابلیت ایجاد نشده است و توصیه به افراد این است که از نسخه تحت وب شاد استفاده کنند.

با توجه به اظهارات مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات آموزش و پرورش مبنی بر انتقال اطلاعات دانش آموزان بر روی سیستم شاد ۳ و رفع باگ‌های این اپلیکیشن از سوم مهرماه و همچنین با توجه به بازگشایی مدارس و اهمیت احراز هویت و انتقال اطلاعات دانش آموزان به اپلیکیشن جدید همچنان خانواده‌ها و معلمان درگیر این انتقال اطلاعات هستند و از باگ‌های اپلیکیشن جدید اظهار نارضایتی می‌کنند از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود با بررسی و پیگیری سریع‌تر و دقیق‌تر در راستای رفع تمام ایرادات چه مشکلات زیر ساختی و چه مسائل مربوط به احراز هویت دانش آموزان در این اپلیکیشن اقدامات فوری انجام دهند تا مجازی شدن آموزش در مسیر سریع و درست خود قرار بگیرد.