۹۲درصد تراکنش‌های کارتی زیر ۵۰۰ هزار تومان است
۹۲درصد تراکنش‌های کارتی زیر ۵۰۰ هزار تومان است

آی‌سی‌تی نیوز – بررسی آمارها حاکی از این است که در مردادماه امسال حدود ۹۲ درصد کل تراکنش‌ها دارای ارقام زیر ۵۰۰ هزار تومان بوده و ۴۴ درصد تعداد تراکنش‌ها با این ابزار نیز بالای ۲۵ هزار تومان بوده است. به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، بسیاری از مردم در طول شبانه روز از طریق […]

آی‌سی‌تی نیوز – بررسی آمارها حاکی از این است که در مردادماه امسال حدود ۹۲ درصد کل تراکنش‌ها دارای ارقام زیر ۵۰۰ هزار تومان بوده و ۴۴ درصد تعداد تراکنش‌ها با این ابزار نیز بالای ۲۵ هزار تومان بوده است.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، بسیاری از مردم در طول شبانه روز از طریق کارتخوان فروشگاهی اقدام به خرید و فروش کالا و خدمات می‌کنند.

یکی از آمارهای قابل تامل که در گزارش اخیر شاپرک قابل مشاهده است، میزان پراکندگی مبلغی تراکنش‌ها از طریق ابزار کارتخوان فروشگاهی به عنوان یکی از سه ابزارهای پذیرش شبکه است.

بر این اساس در گزارش مردادماه شاپرک، سه دامنه مبلغی زیر پنج هزار تومان، بین پنج تا ۲۵ هزار تومان و بالای ۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

طبق آمار منتشر شده بیشترین تعداد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغی بین پنج تا ۱۵ هزار تومان بوده است.

همچنین ۱۳.۹۴ درصد تعداد تراکنش‌های ابزار کارت خوان فروشگاهی، مبلغ کمتر از پنج هزار تومان را داشته‌اند. ۳۶.۶۸ درصد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز در بازه مبلغی پنج هزار تا ۲۵ هزار تومان بوده‌اند و در نهایت ۴۴.۸۵ درصد تراکنش‌ها با مبلغ بالای ۲۵ هزار تومان انجام گرفته‌اند.

اما در بخش دیگر این گزارش به تعداد تراکنش‌های کارتخوان در بازه‌های بالا، پرداخته است. به گونه‌ای که در مردادماه ۱۴۰۰ تعداد تراکنش‌های با مبلغ کمتر از پنج هزار تومان در ابزار کارتخوان فروشگاهی برابر با ۳۹۷ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۲۲۳ عدد تراکنش بوده است.

همچنین تعداد تراکنش‌های با مبلغ بین پنج هزار و ۲۵ هزار تومان برابر با یک میلیارد و ۴۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۳۹۳ عدد تراکنش بوده و کل تعداد تراکنش‌های با مبلغ بالای ۲۵ هزار تومان برابر با یک میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۷۷ عدد تراکنش است.

با توجه به نمودار دامنه مبلغی ابزار کارتخوان فروشگاهی می‌توان بیان نمود که نزدیک به ۹۱.۹۹ درصد تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دارای مبلغ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.