آی‌سی‌تی نیوز – رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا با اشاره به اینکه معلمان فقط در بستر شاد آموزش مجازی را داشته باشند، گفت: متاسفانه سال گذشته شاهد این بودیم معلمان و مربیان مدارس از سایر پلتفرم‌های خارجی برای آموزش مجازی استفاده می‌کردند که مشکلاتی را ایجاد کرد. رامین پاشایی، رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا با اشاره به اینکه معلمان فقط در بستر شاد آموزش مجازی را داشته باشند، گفت: متاسفانه سال گذشته شاهد این بودیم معلمان و مربیان مدارس از سایر پلتفرم‌های خارجی برای آموزش مجازی استفاده می‌کردند که مشکلاتی را ایجاد کرد.

رامین پاشایی، رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا، در گفت‌وگو با برنا با اشاره به آغاز سال تحصیلی مجازی، اظهار کرد: در اوایل مهر و آبان ماه کلاس‌های دانش آموزان به صورت مجازی است و باز هم مانند سال گذشته شاهد حضور دانش آموزان در اپلیکیش‌های آموزشی خواهیم بود که اصلی‌ترین آن شاد است. طبق بررسی صورت گرفته اپلیکیشن شاد نسبت به سال گذشته کامل‌تر و بهتر شده است.

او به معلمان توصیه کرد فقط در بستر شاد آموزش مجازی را داشته باشند و گفت: متاسفانه سال گذشته شاهد این بودیم معلمان و مربیان مدارس از سایر پلتفرم‌های خارجی برای آموزش مجازی استفاده می‌کردند که همین مسئله مشکلاتی را ایجاد کرد و باعث آزار و اذیتهای اینترنتی شد که مهم‌ترین آن، قضیه مومو بود که باعث ایجاد ترس در دانش آموزان شده بود.

پاشایی تاکید کرد: معلمان یا از اپلیکیشن شاد برای آموزش مجازی استفاده کنند و یا از اپلیکیشن‌های داخلی، چراکه محیط امن‌تری برای آموزش مجازی دانش آموزان است و کنترل و نظارت بر آن راحت‌تر خواهد بود.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا به والدین دانش‌آموزان ضمن توصیه‌ای افزود: حتما به فرزندان‌ آموزش دهند اگر در فضای مجازی اتفاقی افتاد به والدین اطلاع دهند و به هیچ عنوان به تماس‌هایی که از سمت فرد ناآشنا انجام می‌شود، توجه نکنند.

او ادامه داد: ممکن است سودجویان پیامکی با عناوینی مثل اختصاص اینترنت دانشجویی و دانش‌آموزی، برای افراد ارسال کنند اگر بنا به اختصاص اینترنت به دانش آموزان و دانشجویان باشد از سوی وزارت ارتباطات و یا رسانههای رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود. اگر پیامکی با این مضمون برای افراد ارسال شد توجه نکنید چراکه این اقدامات ترفندهای فیشینگ و خالی کردن حساب‌های بانکی است.

پاشایی گفت: معلمان اگر از پلتفرم‌های خارجی برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند حتما محدودیت دسترسی‌ها را مدنظر قرار داده و اجازه ندهند افراد غریبه وارد گروه‌ها و کانال‌ها شوند. سال گذشته پرونده‌هایی درخصوص انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی داشتیم به همین دلیل توصیه به معلمان این است که هنگام ضبط و ارسال فیلم‌های آموزشی دقت لازم را داشته باشند.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا خاطرنشان کرد: معلمان هنگام ایجاد کانال برای آموزش مجازی، دقت داشته باشند که دسترسی‌ها را محدود کنند و شرایط را طوری فراهم کنند که افراد غریبه نتوانند وارد کانال آموزشی شوند و فقط دانش‌آموزان در کانال حضور داشته باشند. همچنین حتما چک کنند شماره‌هایی که در کانال و یا گروه‌ها اضافه می‌کنند برای دانش آموزان باشد چراکه مواردی را سال گذشته داشتیم که افراد ناباب وارد کانال‌ و گروه‌های آموزشی می‌شدند و از راه‌های مختلف مشکل ایجاد می‌کردند.