آی‌سی‌تی نیوز – رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: اطلاعات حدود ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به «شاد» منتقل شده است اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی هنوز ثبت نام نشده باشد در شاد احراز هویت نخواهد شد. علی باقرزاده در خصوص «مدرسه تلویزیونی ایران» و […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: اطلاعات حدود ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به «شاد» منتقل شده است اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی هنوز ثبت نام نشده باشد در شاد احراز هویت نخواهد شد.

علی باقرزاده در خصوص «مدرسه تلویزیونی ایران» و «شبکه شاد» در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: «پلتفرم آموزشی شاد»، به منظور اختصاصی کردن امکانات برای مدیران، معلمان و دانش آموزان، نیازمند دریافت اطلاعات از سامانه وزارت آموزش و پرورش است.

باقرزاده افزود: برای این کار ابتدا باید دانش آموزان، در مدرسه واقعی ثبت نام شوند، کلاس بندی صورت بگیرد و معلم هر کلاس و هر عنوان درسی، مشخص شود و این اطلاعات پس از ثبت در سیستم های یکپارچه از طریق کد، به پلتفرم شاد، منتقل شود.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: هر کاربر در ابتدای ورود به شبکه شاد، احراز هویت می شود یعنی اطلاعات کاربر، با اطلاعاتی که قبلاً در سامانه وزارت آموزش و پرورش از سوی همکاران ما در سطح مدارس و مناطق ضبط شده، کنترل و در جایگاه مناسب در شبکه شاد قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون اطلاعات قریب به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به شاد منقل شده است. اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی هنوز ثبت نام نشده باشد در شاد احراز هویت نخواهد شد. همچنین، معلمانی که به تازگی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند و یا مدیرانی که محل خدمت آن ها از مهر امسال تغییر کرده است تا زمانی که اطلاعاتشان در سامانه های «سیدا» نهایی نشده باشد در شاد احراز هویت نمی شوند.

باقرزاده با اشاره به رونمایی از نسخه جدید شاد، تصریح کرد: در نسخه جدید امکانی برای تمام مدیران و معلمان فراهم شده که می توانند به تعداد مورد نیاز کلاس تشکیل داده و دانش آموزان خود را اضافه کنند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۳ راهکار برای آموزش پیش بینی شده، راهکار اول برای مدارس روستایی کوچک که امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد، در این مدارس آموزش از ابتدای مهرماه به صورت حضوری انجام می شود و قصد داریم تا پایان مهرماه و در اوایل آبان ماه، حضور دانش آموزان را هر چند هفته‌ای یک روز در تمام مدارس سراسر کشور داشته باشیم.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی خاطرنشان کرد: راهکار دوم، آموزش از طریق «مدرسه تلویزیونی ایران» است؛ در این باره، ۴ کانال آموزشی پیش بینی شده و از ۸ صبح برنامه های آموزشی در مدرسه تلویزیونی ایران، آغاز می شود و جدول ارائه دروس نیز به تمام مدارس کشور ابلاغ شده است.

باقرزاده افزود: نوع دوم آموزش غیر حضوری و راهکار سوم آموزش، ارائه «آموزش از طریق شبکه شاد» است.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: در نسخه جدید شاد، در درجه اول گرافیک این پلتفرم طبق نظر کارشناسان خبره، معلمان و دانش آموزان تغییر کرده و در درجه دوم سرویس های خاصی برای استفاده کاربران فراهم شده است؛ مهمترین سرویس افزوده شده به شاد امکان «گفت وگوی گروهی» است که تعامل دانش آموزان را با معلمان در سر کلاس فراهم می کند.همچنین، در نسخه جدید پلتفرم شاد، امکان ارزیابی دانش آموزان از سوی معلمان، ارتقا پیدا کرده است.

وی گفت: برای استفاده بهینه معلمان و دانش آموزان از سرویس های جدید شبکه شاد، راهنمای استفاده از این سرویس ها تهیه شده و از طریق شبکه شاد در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است که تا کنون بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده داشته است.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که «دانش آموزان کدام دوره تحصیلی، چه دروسی را باید از طریق برنامه تلویزیونی و چه دروسی را از طریق مدرسه شاد آموزش ببینند؟»، تصریح کرد: در دوره ابتدایی تمام دروس از طریق «مدرسه تلویزیونی» نوبت صبح به دانش آموزان، ارائه می شود و تکرار آن در بعدازظهر بر طبق برنامه ریزی های انجام شده از طریق شاد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.لذا، این امکان فراهم شده که این دو همدیگر را پوشش دهند و همین شرایط برای متوسطه اول و متوسطه دوم و دروس کار و دانش هم، بر طبق جدول برنامه هایی که به مدارس ابلاغ شده، وجود دارد.

وی افزود: بخشی از دروس هم از طریق شبکه ۴ ارائه می شود و دروس مرتبط با قرآن و معارف از طریق شبکه قرآن در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: بر اساس امکانی که صدا و سیما فراهم کرده است بازپخش برنامه های آموزش تلویزیونی انجام می شود و با تلاش همکاران، توافقی بین مدرسه تلویزیونی ایران و شاد انجام شده که به صورت همزمان دانش آموزان بتوانند آموزش های ارائه شده در مدرسه تلویزیونی ایران را از شبکه شاد و از طریق گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بیان کرد: در حال حاضر دانش آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آموزش های لازم را دریافت می کنند و در آینده با شروع کلاس های حضوری، حتماً برنامه های درسی دانش آموزان از هر سه طریق مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و حضور در مدارس ارائه خواهد شد.