آی‌سی‌تی نیوز – سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه زمینه حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس فراهم خواهد شد. به گزارش تسنیم، «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آغاز سال جدید تحصیلی در مدرسه «فولادفر» ناحیه دو شهر ری، اظهار کرد: امروز سوم […]

آی‌سی‌تی نیوز – سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه زمینه حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس فراهم خواهد شد.
به گزارش تسنیم، «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آغاز سال جدید تحصیلی در مدرسه «فولادفر» ناحیه دو شهر ری، اظهار کرد: امروز سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی تمام مدارس کشور است و هیچ مدرسه‌ای بدون فعالیت نیست. براساس برآوردهای ما حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان از ظرفیت حضوری استفاده می‌کنند. دانش‌آموزان مناطق عشایری، روستایی، مناطق کم جمعیت و کارگاه‌های مهارتی هنرستان‌ها حضوری به مدرسه خواهند رفت.

وی عنوان کرد: با آمادگی مدارس، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، حفظ سلامت دانش‌آموزان و تشخیص اولیا و مربیان و منطقه به سمت برگزاری کلاس‌های حضوری، ترکیبی و تدریجی خواهیم رفت. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از اواخر مهرماه و اوایل آبان‌ماه زمینه حضور تمام دانش‌آموزان در مدارس فراهم خواهد شد.

کاظمی همچنین درباره احراز هویت دانش‌آموزان در شبکه شاد بیان کرد: این موضوع از دیروز آغاز شده و ممکن است تعداد کمی از دانش‌آموزان ثبت نام نکرده باشند. شاد این ظرفیت را در اختیار معلم قرار می‌دهد که ظرفیت ایجاد و مدیر مدرسه نیز دانش‌آموز جا افتاده را با کلاس مرتبط کند.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام خانواده‌ها برخی کلاس‌های درس دانش‌آموزان امروز شنبه سوم مهر در شبکه شاد ایجاد نشده است. آن‌گونه که در راهنمای راه‌اندازی کلاس درس در شبکه شاد آمده و این اطلاعیه در خبرنامه شبکه شاد برای اطلاع مدیران و معلمان بارگذاری شده است، به تناسب اطلاعات موجود در سامانه شاد از مدارس و کلاس‌بندی‌های صورت گرفته که از سامانه سیدا دریافت شده است، گروه ـ کلاس‌های درسی در مدارس با مدیریت معلمان و عضویت دانش‌آموزان به طور خودکار تشکیل خواهد شد.

مدیران مدارس وظیفه دارند با کنترل وضعیت تشکیل کلاس‌های مدرسه، گروه ـ کلاس‌های درسی مورد نیاز را که به صورت خودکار ایجاد نشده، ایجاد و معلم مربوط را به عنوان مدیر گروه تعیین کنند و اسامی دانش‌آموزان و شماره تلفن همراه آنها را در اختیار معلم قرار دهند.

معلمان، دانش‌آموزان کلاس خود را براساس شماره تلفن آنها به گروه‌های تشکیل شده در شاد اضافه کنند.