عقب ماندگی بیمه در IT باید جبران شود
عقب ماندگی بیمه در IT باید جبران شود

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کل بیمه مرکزی گفت: توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه نسبت به بانک ها عقب تر است و باید این عقب ماندگی جبران شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سلیمانی در گفت وگویی در کلاب هاوس در رابطه با آیین نامه بیمه های درمان، اظهار کرد: در بخش بیمه های درمانی رشد […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کل بیمه مرکزی گفت: توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه نسبت به بانک ها عقب تر است و باید این عقب ماندگی جبران شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سلیمانی در گفت وگویی در کلاب هاوس در رابطه با آیین نامه بیمه های درمان، اظهار کرد: در بخش بیمه های درمانی رشد خوبی طی چند سال گذشته داشته ایم و در بخش بیمه زندگی شهادت می دهم که بیمه مرکزی در این زمینه تلاش های بسیار کرده است.

وی در ادامه گفت: فردا ابلاغیه های لازم جهت سیستم استعلام انجام خواهد شد که سیستم بانک اطلاعاتی برای ارزیابی و مدیریت ریسک افراد مجدد راه اندازی و اعتبار بیمه شدگان مشخص شود. تلاش شده است که این استعلام در موضوعاتی مانند بیمه شخص ثالث، آتش سوزی و باربری فعال شود اما متاسفانه در بخش بیمه این امکان فراهم نشده است.

در ادامه خراسانی نماینده یکی از شرکت های بیمه ضمن اشاره به افزایش تعداد استارت آپ ها در بخش بیمه خطاب به رئیس بیمه مرکزی بیان کرد: ارتباط بیمه ای با کشورهای دیگر می تواند تجربه خوبی برای صنعت بیمه باشد.

او افزود: سرمایه صنعت بیمه ترکیه بیش از ۷ برابر ایران است و مجوز دادن به کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در موضوع بیمه ای کمک زیادی می تواند بکند.

رئیس بیمه مرکزی در رابطه با حوزه IT گفت: توسعه IT و فناوری اطلاعات در صنعت بیمه نسبت به بانک ها عقب تر است و باید تلاش شود تا وضع بهتر شود.

او افزود: طرح هایی در این خصوص در نظر گرفته شده اما یک طرف قضیه به شرکت های بیمه ای بر می گردد و باید آن ها اجبار شوند تا این عقب ماندگی را جبران کنند.